Legendarni auto koga je proslavio Šon Koneri ima svoju novu verziju, identičnu onoj od pre 55 godina
Legendarni Aston Martin DB5, u koga je Koneri kao Bond prvi put seo u "Goldfingeru" iz 1964, dobio je verodostojnu repliku
Legendarni britanski i škotski glumac, prvi, a za mnogi jedni pravi Džejms Bond, džentlmen i šmeker svetskog glasa Šon Koneri preminuo je u subotu 31. oktobra.
Bez obzira na to što se na filmu samo sedam puta pojavio kao tajni agent 007, a tokom karijere ostvario zaista impresivan broj filimskih i pozorišnih uloga, Konerija je od prvog Bonda ("Dr. No", 1962.) kroz celu karijeru pratila aura agenta "u službi njenog veličanstva".
A kao što je to dobro poznato, Bonda uvek prate lepe žene i dobra kola. Za poslednjih pet decenija filmske franšize bilo je mnogo i jednih i drugih, ali je samo jedan automobil uspeo do danas da ostane apsolutni simbol svega onoga po čemu je 007 postao poznat.
Naravno, reč je o legendarnom Aston Martinu DB5, u koga je Koneri kao Bond prvi put seo u "Goldfingeru" iz 1964, a potom i u "Operaciji grom" (Thunderball) godinu dana kasnije.
Čuveni srebrni kupe poznat po mitraljezim u prednjim žmigavcima, rotirajućim registarskim tablicama, "sekačima" guma koji iskaču iz točkova, štitu protiv metaka iza zadnjeg stakla, sistemu za raspršivanje ulja iz vozila, dimnoj zavesi koji ostavlja iza sebe... jedan je od najprepoznatljivijih, najpoženijih, ali i najskupljih filmskih automobila ikada. Originalni Konerijev DB5 iz dva pomenuta filma prošle godine je prodat na aukciji za rekordnih 6.385.000 dolara.
Znajući koliko je značaj tog automobila za sve ljubitelje kako Bonda, tako i klasičnih automobila, ali i za njihovu fabriku, Aston Martin je odlučio da oživi kultni filmski automobil, u ograničenoj seriji od 25 primeraka. Glavni povod za takav potez je predstojeći 25. nastavak filmske sage, pod naslovom "No Time to Die".
U proizvodnju je uloženo je više od 4.500 sati rada, kako bi se zaista napravila do detalja i verna replika Bondovog automobila.
Iako čuveno katapultirajuće sedište nije na spisku "gedžeta", osim svega što smo već naveli, kupac po želji može da dobije "podižući" asimetrični deo krova, čijim skidanjem se dobija otvor identičan onome kroz koji sedišete u filmu izleće.
Enterijer je potpuno verna replika originalnog filmskog Astona, sa komandama smeštanim u naslon za ruku. Tu je i radarski ekran na centralnoj konzoli, fioka sa oružjem ispod sedišta, taster za "paljbu" u ručici menjača, kao i telefon u vratima automobila.
Što se pogona tiče, novi - klasični Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation, kako glasi puno ime automobila, opremljen je rednim šestocilindarskim motorom zapremine 4 litra, koji na zadnju osovinu, preko petostepenog manuelnog menjača, prenosi 290 konjskih snaga.
Osnovna cena svakog od 25 primeraka Aston Martina DB5 Goldfinger Continuation iznosi 3,65 miliona evra.
Ne treba ni sumnati da su svih 25 automobila unapred rasprodati, i pre nego što su se našli na proizvodnoj traci.
Prava je šteta samo što originalni Bond - Šon Koneri, neće imati priliku da se provoza u jednom od njih...
(Telegraf.rs)