Novi Bugatti ima 1.850 "konja" pod haubom i dostiže brzinu preko 500 "na sat"
Da nije sve samo u motoru, govori i činjenica da je Bugatti Bolide opremljen kočionim sistemom kod koga keramičke diskove hlade karbonsko-titanijumski "ventilatori"...
Bugatti je predstavio novi model - Bolide, koga odlikuje odnos od 0,67 kilograma po jednoj konjskoj snazi, što će reći da uz prilično malu masu od 1.240 kilograma, raspolaže sa fantastičnih - 1.850 konjskih snaga.
Za to je, pre svega, zaslužan famozni 8.0 W16 motor sa četiri turbine (quad-turbo), koji je, prema tvrdnjama inženjera, napokon pokazao svoje prave mogućnosti, sa oko 250 "konja" više nego kod Chiron Super Sport 300+ modela. To je postignuto upotrebom novih turbo punjača, kao i modifikacijom usisnog i izduvnog sistema.
Ovo, međutim, možda više predstavlja marketinški trik pošto se navedene performanse postižu upotrebom benzina od 110 oktana, odnosno trkačkog goriva, dok je koristeći benzin od 98 oktana, motor na gotovo identičnom nivou kao kod modela Chiron Super Sport 300+.
Da nije sve samo u motoru, govori i činjenica da je Bugatti Bolide opremljen kočionim sistemom kod koga keramičke diskove hlade karbonsko-titanijumski "ventilatori", odnosno svojevrsne radijalne turbine, kako bi se temperatura kočnica održala na optimalnom nivou, prenosi TopSpeed.
Sistem oslanjanja je praktično trkački, sa tzv. pušrod sistemom i horizontalno postavljenim amortizerima, a većina komponenti izrađena je od titanijuma, kako bi se smanjila masa, a zadržala potrebna čvrstoća i krutost celokupnog sistema.
Što se "karoserije" tiče, ona je uglavnom izrađena od ugljeničnih vlakana, ima izuzetno malu masu, a istovremeno aerodinamički elementi obezbeđuju pritisak na podlogu od čak 1.800 kilograma na zadnjoj osovini i 800 kila na prednjoj, pri brzini od 320 km/h.
Iz Bugattija navode da ovaj beskompromisni trkač teoretski dostiže maksimalnu brzinu preko 500 "na sat". Jedan krug na stazi Le Mans Circuit de la Sarthe (13,6km) obiđe za 3 minuta i 7 sekindi, dok mu je za krug na Nurburgring Nordschleife (20,8km) potrebno 5,23 minuta, što je za svega par sekundi sporije od rekorda Porsche-a 919 Evo.
Bugatti Bolide je za sada u formi koncepta, bez detaljnijih informacija o tome da li će ići u serijsku proizvodnju ili će biti namenjen isključivo za trke. Neki ga već vide kao konkurenta u novoj Le Mans Hypercar klasi, koja bi trebalo da startuje krajem sledeće godine.
(Telegraf.rs)