Biće nam svejedno šta kupujemo: Automobili na struju 2024. postaju jednaki benzincima i dizelašima

Baterije imaju najveću ulogu u formiranju cena električnih automobila, pa kad njihova cena počne da pada, pašće i cene vozila, a njihova popularnost će porasti

Foto: Dacia

Električna vozila danas su osetno skuplja od klasičnih automobila na fosilna goriva, čak i uz nemale subvencije država. Ta razlika se, međutim, smanjuje, a relativno skoro bi trebalo i da nestane.

Već 2022. Godine ta razlika u ceni bi trebalo da se smanji na samo 1.900 dolara, dok bi razlika u ceni trebalo da se u potpunosti istopi do 2024. godine, navodi se u novijoj studiji investicione banka UBS.

Do tog zaključka se došlo nakon analize kretanja cena baterija sedam najvećih proizvođača. Baterije su najvažniji deo u formiranju cene električnih automobila, budući da predstavljaju i do 40 odsto njihove ukupne cene, piše britanski Guardian.

Očekuje se da će cena baterije do 2022. godine pasti na manje od 100 dolara po kilovat-času (kWh), zato se sa pravom pretpostavlja da će padom cena električnih vozila njihova popularnost porasti. Do 2025. godine njihov tržišni udeo bi mogao da poraste do 17 odsto, a već 2030. godine će dostići 40 odsto na globalnom nivou, procenjuje UBS.

- Nema mnogo razloga za kupovinu automobila na fosilna goriva posle 2025. godine! - kaže analitičar UBS-a Tim Buš. On kaže da će pad cena baterija biti poslednji ekster u kovčeg kada je upoteba motora sa unutrašnjim sagorevanjem u pitanju, čime će pod znak pitanja doći i konkurentnost hibrida.

Drastičan rast popularnosti električnih vozila već je vidljiv na tržištima Evropske unije i Kine, prenosi Index. Nezavisni analitičar Matijas Šmit procenjuje da će ove godine u EU biti prodato milion elektrifikovanih automobila, od ukupno 11 miliona.

(Telegraf.rs)