Da li je ovo najjeftiniji pravi sportista na tržištu?
Ispod haube se nalazi 1,6-litarski turbo benzinac koji oslobađa 204 "konja" i 275 Nm obrtnog momenta, autu mase 1.190 kilograma omogućava ubrzanje do "stotke" od 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h
Sredinom godine, Hyundai je po prvi put potvrdio da uveliko priprema i kompaktni i20 u sportskom "N" izdanju, kao svojevrsnog "mlađeg brata" uspešnom "hot hatch" modelu i30 N, a ujedno i nešto najbliže trkačkom i20 WRC što se može kupiti u prodajnom salonu.
Nakon opsežnih testova na severu Švedske, u test-centru Arjeplog, i20 N je ugledao svetlost dana, kao direktan konkurent Cliu RS, Fiesti ST i drugim sličnim sportskim modelima B-segmenta. Bazira se na unapređenoj platformi serijskog i20, koja je dodatno ukrućena i prilagođena sportskim ambicijama.
Vizuelno, naročito u prepoznatljivo plavo-sivoj nijansi, i20 N podseća dosta na svog "većeg brata", a u odnosu na serijski i20, razlikuje se, pre svega, po agresivnijem vizuelnom nastupu zahvaljujući unapređenom aerodinamičkom paketu - novim "branicima", krovnom spojleru kao i difuzoru vazduha pozadi.
Ispod haube nalazi se 1,6-litarski turbo benzinski GDi motor koji oslobađa 204 konjske snage i 275 Nm obrtnog momenta, vozilu mase 1.190 kilograma omogućava da iz mirovanja do 100 km/h stigne za 6,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Pomenuti agregat koristi unapređeni turbo punjač i interkuler, sistem direktnog ubrizgavanja goriva pod pritiskom od 350 bara, kao i novu CWD (Continuously Variable Valve Duration) tehnologiju varijabilnog razvoda ventila, koja, prema tvrdnjama, povećava performanse uz smanjenje potrošnje goriva.
Uz 1,6-litarski GDi turbo motor isporučuje se isključivo 6-stepena manuelna transmisija, prilagođena upravo sportskoj vožnji, a koja poseduje i tzv. Rev-Match sistem automatskog usklađivanja broja obrtaja motora prilikom promene stepena prenosa naniže.
Opciono, kupcima je na raspolaganju i klasični, mehanički "šper" diferencijal, nazvan N Corner Carving Differential, a unapređen je i sistem oslanjanja, baš kao i kočioni sistem, koji sada napred poseduje kočione diskove čiji je prečnik za 40 mm veći od standardnih.
Interesantno je da je Hyundai u sistem podešavanja parametara vožnje, nazvan N Grin Control System (grin - osmeh zadovoljstva), implementirao i mogućnost kalibracije kočnice kada se koči levom nogom. Tu je i mogućnost podešavanja odziva gasa, nivoa pomoći kontrole stabilnosti, sistema upravljanja, itd.
Cena i20 N još uvek nije saopštena, ali kako je najavljeno, model bi trebalo da bude jedan od najpristupačnijih u klasi, sa početnom cenom od oko 25.000 evra.
(Telegraf.rs)