Evropa odlučila: Strogi propisi o izduvnim gasovima eliminišu benzince i dizelaše

Proizvođači automobila će morati drastično da smanje količine CO2 koje emituju njihovi automobili, što neće proći bez ukidanja brojnih modela sa klasičnim SUS motorima

Evropska komisija je zatražila smanjenje štetnih gasova koji izazivaju efekat staklene bašte za čak 55 odsto, u odnosu na 1990. godinu, do 2030. godine. Ovo bi se možda nekome moglo učiniti kao veliki zalogaj, da Evropski parlament nije otišao korak dalje i usvojio meru smanjenja štetnih gasova za celih 60 odsto, sa 352 glasa i 326 protiv tog predloga.

Šta to konkretno znači? Pre svega, velike promene u industrijskoj proizvodnji, koja će morati da emituje manje ugljen-dioksida (CO2) i drugih štetnih gasova, ali i ogromne promene u automobilskoj industriji.

Proizvođači automobila će morati drastično da smanje količine CO2 koje emituju njihovi automobili, a to neće biti moguće bez ukidanja brojnih modela sa pogonom na benzin i dizel gorivo i sve većeg uvođenja električnih motora u nove modele.

Trenutno raspoloženje nije naklonjeno ni plag-in hibridima, pošto se iz mnogih institucija koje prate auto industriju može čuti da ih vozači uglavnom ne pune "na utičnicu" već ih koriste kao klasične hibride, prenosi Revija HAK. A to, opet, rezultira višim emisijama CO2.

O ovoj odluci Evropskog parlamenta sledi još rasprava u svakoj od zemalja članica, ali izglasani pridlog jasno definiše put kojim će se kretati automobilska industrija u zemljama EU.

(Telegraf.rs)