Trotineti ostaju na trotoarima, brzina ograničena na 8 na sat?

Kako raste broj trotineta, raste i potreba da se uvedu pravila i način njihovog korišćenja ne bi li se zaštitili svi učesnici u saobraćaju, pa samim tim i vozači tih dvotočkaša

Foto: Shutterstock

Električni trotineti bi mogli i dalje da se voze na trotoaru, ali uz ograničenje brzine do 8 kilometara na sat. To je, kako saznaje Blic, predlog radne grupe MUP-a koja se bavi izradom Zakona o bezbednosti u saobraćaju (ZOBS) kojim će se propisati i vožnja ovih dvotočkaša. Struka se, međutim, protivi tom predlogu.

U Srbiji trenutno ima više od 40.000 električnih trotineta. S druge strane, Beograd ima oko 650.000 automobila i trotineti su nakon gradskog prevoza postali najpopularniji alternativni način transporta. Ali, kako raste broj trotineta, raste i potreba da se uvedu pravila i način njihovog korišćenja ne bi li se zaštitili svi učesnici u saobraćaju, pa samim tim i vozači tih dvotočkaša.

U saobraćajnoj policiji kažu da od sada nisu imali nezgode sa težim posledicama u kojima su učestvovali trotineti, zbog čega se razmišlja da novim zakonom bude propisano da trotineti i dalje mogu da se voze trotoarom, ali uz ograničenje brzine do 6, 7 ili najviše 8 kilometara na sat, odnosno brzinom kretanja pešaka. Još uvek, međutim, ostaje otvoreno pitanje ko će smeti da vozi koji trotinet i da li će biti obavezna zaštitna oprema.

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja, koja ne učestvuje u izradi novog ZOBS-a, kažu, da dok se ne donese novi zakon, mogu samo da traže od vozača trotineta da ne voze na kolovozu, kao i da maksimalno koriste biciklističke i pešačko-biciklističke staze, i da vode računa o brzini kretanja.

Iz Agencije apeluju da se električni trotineti biciklističkim stazama ne kreću brzinom većom od 35km/h, a na pešačko-biciklističkim stazama brzinom većom od 10 kilometara na čas. Tamo gde nema staza, trotineti bi trebalo da se kreću trotoarima, ali ne brzinama većim od 6km/h.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da električnim trotinetima nikako nije mesto na trotoaru i ističe da se sva pitanja u vezi sa električnim trotinetima moraju propisati, budući da se na tržištu pojavljuju sve jeftiniji i brži trotineti.

Zoran Bukvić iz udruženja "Ulice za bicikliste" smatra da bi "trotinetaši" trebalo da dobiju isti status kao i biciklisti.

- Trotineti su realnost, a već ih sada u Srbiji ima gotovo kao i biciklista. Mislim da bi tim ljudima trebalo zakonom dati prava kao biciklistima, s tim što im, naravno, treba ograničiti brzinu kretanja u pešačkim zonama, jer se na trotinetu lakše ubrzava i teže koči nego na biciklu. I biciklistima je zakonom zabranjena vožnja trotoarom, ali nas tolerišu ako ne jurimo - ističe Bukvić.

(Telegraf.rs)