Kako izgleda Golf GTI kada ga "spakuje" BMW?

BMW uskoro predstavlja novog "gradskog sportistu" Serije 1, koji bi po svemu - osim po ceni, trebalo da se nađe odmah ispod najsnažnije "M" verzije

Foto: BMW

Čuvena bavarska fabrika sa plavo-belim propelerom na haubi (koji je u ovom još uvek slučaju sakriven) završava testiranja novog modela Serije 1. Reč je o malom "hot heč" sportisti koga pokreće četvorocilindrični turbobenzinac od dva litra zapremine i 265 "konja".

Ova "gradska jurilica" sa oznakom 128ti na poklopcu prtljažnika bi početkom novembra trebalo da obogati ponudu sportskih modela "ulazne" BMW-ove serije i da se nađe odmah ispod najsnažnije sportske "M" verzije - M135i xDrive.

A čim su se pojavile informacije o novom "kecu na steroidima", počela su poređenja sa nedavno predstavljenom osmom generacijom legendarnog Golfa GTI, utemeljivačem klase sportskih verzija "običnih" hečbek automobila.

Kada su tehničke karakteristike u pitanju, pomenutih 265KS na prednju osovinu prenosi 8-stepeni automatski menjač. U odnosu na snažniji M135i xDrive, automobil je čak 80 kilograma lakši, ali su za njegovo efikasno zaustavljanje zadužene kočnice preuzete sa jačeg modela, dok je upravljanje posebno prilagođeno.

Vešanje je čvršće i 10 milimetara niže u odnosu na standardne modele Serije 1, a mnogo boljem prijanjanju za podlogu pomaže mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući svemu tome, novi BMW 128ti iz mesta do brzine od 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu.

Maksimalna brzina nije objavljena, ali je za pretpostaviti da je (standardno) elektronski ograničena na 250 kilometara na sat. BMW navodi da je kombinovana potrošnja novog malog sportiste između 6,8 i 7,1 litar na 100 kilometara.

Minhenski proizvođač nije zvanično saopštio cenu novog modela, ali se pretpostavlja da će novi 128ti (kao svojvrsna "lajt" verzija "M" modela) biti znatno jeftiniji do M135i xDrive modela za koji u Nemačkoj treba izdvojiti oko 48.000 evra.

(Telegraf.rs)