Ovo su glavni razlozi saobraćajnih nesreća na putevima Srbije, slede strože kontrole
Na auto-putevima Srbije, za tri godine, je poginulo više od 270 ljudi, što znači da sam auto-put nije i garancija da se na njemu može bezbedno voziti...
Među glavnim uzrocima saobraćajnih nesreća na putevima Srbije su prekoračenje brzine i nedržanje rastojanja od vozila ispred sebe.
Zbog toga iz saobraćajne policije apeluju na vozače da poštuju ograničenje brzine i sve saobraćajne propise i najavljuju pojačanu kontrola učesnika u saobraćaju. Iz MUP-a najavljuju veći broj policajaca na motociklima i kontolu vezivanja pojaseva na zadnjim sedištima.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja kažu da je ponašanje vozača na auto-putu često bahato i da se nereteko teške nesreće dešavaju zbog toga što vozači ispred ne signaliziraju gde se kreću.
- S obzirom na to da na auto-putu nisu predviđena ukrštanja ili prepreke, pa da vozači moraju da koče, ljudi voze mnogo opuštenije. Kada se na auto-putu dogodi nezgoda, onda su to obično nezgode velikih razmera tipa 200, 300 vozila - kaže za RTS profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.
U takvim nesrećama gotovo nikada ne učestvuje manje od 10 vozila u nizu, i to samo zbog toga što vozači ne očekuju takvu radnju vozila ispred sebe.
Agencija za bezbednost saobraćaja sprovela je anononimno testiranje vozača kako bi se uverili koliko brzina na auto-putu može da bude problematična.
Na auto-putevima u Srbiji je, za tri godine, poginulo više od 270 lica, što znači da sam auto-put nije i garancija da se na njemu može bezbedno voziti - ukoliko se ne pridržvate pravila, ističu stručnjaci.
(Telegraf.rs)