Hiljade evra za "električare", ništa od subvencija za benzince i dizelaše
Vlasti i proizvođači automobila u Nemačkoj sve više se okreću ekologiji, digitalizaciji i autonomnoj vožnji. To je pokušaj da se na drukčije temelje postavi najvažnija nemačka branša u kojoj radi blizu milion ljudi...
Bavarski premijer Markus Zeder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama nisu još shvatile koliko je stvar ozbiljna. Kaže, blagostanje Bavarske i Nemačke u velikoj meri zavisi od automobila. Trenutno su auto-placevi prepuni, poručuju iz Minhena.
No ideja Zederove Hrišćansko-socijalne unije (CSU), koja vlada Bavarskom i učestvuje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje. Naime, CSU je tražila da država u narednom periodu isplaćuje premije i za kupovinu automobila sa klasičnim motorom, kako bi podstakla potrošnju, piše Deutsche Welle.
Do sada takve subvencije dobijaju jedino kupci automobila na električni pogon. U paketu pomoći zbog korone odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 evra za automobile koji koštaju do 40.000 evra. Od tih 9.000, dve trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač.
U utorak je održan takozvani „automobilski samit“ i u završnom papiru ideja iz Bavarske nije ni pomenuta. Subvencionisanju prljavih motora na dizel i benzin protive se pre svega Socijaldemokrate koje su takođe deo vlade Angele Merkel.
Ugrožena radna mesta
Na sastanku u utorak učestvovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri automobilskih pokrajina Bavarske (gde je sedište BMW-a), Donje Saksonije (Folksvagen) i Baden-Virtemberga (Dajmler), kao i bosovi autoindustrije i sindikalci.
Ali nije dogovoreno ništa konkretno. Sačinjene su radne grupe koje će ispitati gde država treba da pogura automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost saobraćaja - električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja - kao i kako se može sprečiti bankrot dobavljača u doba pandemijske krize.
Ovog avgusta je u Nemačkoj novoregistrovano čak 20 odsto automobila manje nego u istom mesecu prošle godine. Pri tome je korona samo deo problema.
Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promene i sačuvati ugled nemačkih marki na svetskom tržištu. U Nemačkoj oko 800.000 ljudi direktno radi u proizvodnji automobila i delova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17 odsto ukupnog izvoza roba.
Kamioni bez šofera
Cilj politike i proizvođača je da Nemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji - onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već softver.
U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Nemačka najkasnije kroz dve godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gde je to dozvoljeno u celoj zemlji.
Raspravlja se i jačanju mreže stanica za punjenje električnih automobila. Do sada, kako se žali udruženje vozača ADAC, svaki operater naplaćuje struju za automobile različito, pa bi valjalo doći do zajedničkog sistema.
(Telegraf.rs)