Jedinstveni pogon ovih automobila počinje da osvaja Evropu i SAD i preti mnogo ozbiljnijim igračima

NIO Inc. je najistaknutiji kineski brend sa najvišim cenama u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, sa desetinama konkurenata...

NIO EC6 / Foto: NIO

Kineska marka električnih automobila NIO planira da krene na zapadna tržišta sledeće godine sa željom da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim umesto dopunjavanja. To bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalskim američkim Teslom, izjavio je u Pakingu predsednik te kompanije.

NIO, osnovan 2014. godine, svoj plan je odložio zbog pandemije korona virusa, rekao je novinarima Viliam Li, i dodao da kompanija sada proučava na kojem tržištu treba da počne i kako da struktuira svoje poslovanje.

- Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su električna vozila (EV) popularni - rekao je Li.

- Želeli bismo da počnemo u evropskim zemljama - dodao je on.

"NIO Inc." je najistaknutiji kineski brend sa najvišim cenama u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, sa desetinama konkurenata, uključujući startapove, državne proizvođače automobila i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.

NIO ES6 / Foto: NIO

Vladajuća Komunistička partija promovisala je električna vozila, uz višemilionske subvencije, koje su Kinu učinile najvećim tržištem EV-a, sa oko polovinom ukupne svetske prodaje takvih vozila.

Država je trebalo da prestane da isplaćuje subvencije, ali su one produžene do 2022. godine, kako bi se proizvođačima pomoglo da savladaju posledice pandemije.

NIO se, iako su mu glavni investitori bili kineski tehnloški giganti Tencent, Baidu i Lenovo, borio se da finansijski opstane. Li kaže da je ta kompanija danas stabilnija, pošto se njena prodaja povećava.

NIO ES8 / Foto: NIO

Kompanija je izgubila 164 miliona dolara u drugom kvartalu ove godine, ali je prodaja njena dva modela, čija se cena kreće u rasponu do 370.000 juana, odnosno 53.000 dolara, porasla na rekordnih 10.331 primeraka. Treći model, kupe, u prodaji će se naći od septembra.

Potencijalna prednost kompanije NIO u odnosu na konkurenciju je usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune. Zbog toga je kompanija postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima Kine.

Ako NIO odluči da tu uslugu ponudi na zapadnim tržištima, to bi mu moglo da pomogne kompaniji da se takmiči sa Teslom u prepunim gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde su vlasnici prinuđeni da parkiraju na ulici ili na drugim mestima na kojima ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu.

Foto: NIO

- Mnogim vlasnicma je potrebna zamena ispražnjenih baterija punim, jer ne mogu da instaliraju punjač kod kuće - rekao je Li.

(Telegraf.rs/Beta)