Novi Cadillac-ov SUV na struju je najozbiljniji konkurent Tesli do sada?
Cadillac možda ima sve, ali nema harizmu Ilona Maska, tvrde analitičari...
Čuvena američka kompanija Cadillac, u vlasništvu General Motorsa (GM), predstavila je svoj prvi električni SUV, uz obećanje da će oteti deo tržišta glavnom, takođe američkom, konkurentu, kompaniji Tesla, koja prednjači u svetu električnih vozila.
Cadillac Lyriq je SUV srednje veličine, čija će prodaja prvo početi u Kini, a u SAD stići tek krajem 2022. godine. Moći će da pređe više od 480 kilometara sa jednim punjenjem baterija. Automobil će biti dostupan u konfiguracijama sa zadnjim pogonom i sa pogonom na sva četiri točka (AWD).
Lyriq je terenac elegantnog izgleda, sa vrhunski opremljenom unutrašnjošću, internet vezom, sa neuobičajeno velikim ekranom osetljivim na dodir, dijagonale 33 inča (83 santimetra) i početnom cenom nešto manjom od 75.000 dolara (63.000 evra).
GM je Lyriq, u izložbenoj, ali ne i u verziji za proizvodnju, predstavio u četvrtak uveče u Detroitu. Direktori kompanije su istakli da su sigurni da će uspeti tamo gde do sada nisu uspeli Jaguarov model I-Pace i Audijev E-tron.
Lyriq je direktan konkurent Teslinom malom SUV-u Model Y, koji startuje sa cenom nešto manjom od 50.000 dolara (42.000 evra), i mogao bi da privuče i klijente zainteresovane za druge modele Tesle.
GM još ne želi da će da objavi tačan domet i cenu svog SUV-a, niti da saopšti da li će Lyriq postići ili premašiti domet Teslin Modela Y od, koji ima domet od 316 milja (508 kilometara) sa jednim punjenjem baterija, ili njegovo ubrzanje od nule do 60 milja na sat (96,2 kilometra na sat) za samo 3,5 sekunde.
Čelni ljudi GM-a kažu obećavaju i "oštra ubrzanja", zahvaljujući najnovijoj generaciji hemijskih rešenja nikl-kobalt-mangan-aluminijumskih baterija. Lyriq će moći da sam sebe parkira u svim konfiguracijama parking-mesta i to bez vozača u vozilu, slično tehnologiji koju nudi Tesla. A tu je i mogućnost brzog punjenja baterija.
Ipak, velika prednost Tesle u odnosu na konkurente je to što ima i svoju mrežu stanica za punjenje, i to na globalnom nivou.
Cadillac ispunjava sve tehničke kriterijume za nadmetanje sa Teslom, ali ne može da nadmaši simbolički značaj te marke i njenog suvlasnika i izvršnog direktora Ilona Maska.
- Ljudi kupuju Teslu jer je to Tesla! - smatra analitičarka firme "Cox Automotive" Mišel Krebs i dodaje da je "Tesla neverovatno dobro izgradio svoj brend: bez reklame i marketinga, izazivajući samo čisti entuzijazam kupaca".
Da bi napredovao na polju električnih vozila, Cadillac će morati da promeni način prodaje i ponudi veoma dugotrajne test-vožnje i to svuda gde ih i kada kupci to požele, a ne samo da mogu da ih probaju u auto-salonima, smatra ona.
(Telegraf.rs/Beta)