Gigaherci umesto "konja": Audiju budućnosti brzina procesora će biti važnija od snage motora

Izgleda da će autombilima bliske budućnosti neka druga brzina biti relevantna...

Foto: Audi

Proizvođači automobila koji su se nekada takmičili ko će lansirati brži model automobila sa snažnijim motorom, sada ulaze u arenu gde je neka druga brzina relevantna - kompjuterska.

Novi šef Audija, Markus Disman, sastavlja tim od oko 200 inženjera u okviru matične kompanije, VW grupe, u cilju razvoja novog sistema za vozila koja će biti pokretana kompjuterski.

Foto: Audi

Projekat nazvan "Projekat Artemida", po grčkoj boginji lova, ima za cilj da sustigne i prestigne Teslu, američku kompaniju koja se smatra industrijskim liderom u oblasti softvera.

- Kada je reč o digitalizaciji, mi kaskamo, za sada - rekao je Disman.

Sa napretkom samovozećih automobila, vozilima su potrebni procesori i softverski operativni sistemi za analiziranje podataka iz radara, lidara, kamera i senzora, da bi se iskalkulisali vozni refleksi, tako da automobili mogu vršiti navigaciju i izbegavati incidente samostalno, prenose Vrele Gume.

U prošlosti, veći automobili sa moćnijim motorima, automatski su bili i bolji. Sada su kompjuterska moć i inteligencija glavni parametri za definisanje onoga šta je premijum, što je Audi i VW motivisalo da revidiraju način na koji dizajniraju automobile.

- Tehnički razvoj vozila se više ne organizuje u skladu sa veličinom vozila, već na osnovu električne i elektronske arhitekture - kaže Disman, objašnjavajući da će skuplji, premium modeli od sada da se diferenciraju u skladu sa kompjuterskom moći, sofisticiranošću elektronskog sistema, brojem senzora

Foto: Audi

Da bi izgradio novi sistem, Disman je u fazi formiranja inženjerskog tima orijentisanog na rezultate, u cilju rada na ubrzavanju razvoja modularne platforme vozila.

- Projekat Artemida će biti manji od Formula 1 tima. Govorim o osoblju od oko 200 ljudi - rekao je Disman.

- Razviti nov automobil sa tako mnogo novih atributa u periodu do 2024, do te mere je zahtevno da je verovatno bez presedana. Iz tog razloga smo odlučili da radimo s odvojenom jednicom.

Ideja je da će agilna razvojna grupa biti manje opterećena birokratijom unutar VW grupe, koja poseduje marku iz Ingolštata, a pored nje između ostalih i Bugatti, Bentley, Porsche, Škodu i Lamborghini.

VW ima više od 10.000 zaposlenih, koji rade na istraživanju i razvoju samo u Volfsburgu.

Printscreen: Twitter/@autocar

"Projekat Artemida" će voditi Aleksander Hicinger, čovek odgovoran za autonomnu vožnju u VW-u, koji je formirao Porscheov trkački tim, koji je osvojio legendarnu trku u Le Manu 2015., 2016. i 2017.

Ovaj tim će iskoristiti inženjersku ekspertizu u VW grupi, ali će imati odobrenje da koristi i spoljne partnere.

- Ukoliko ubrzamo stvari sa snabdevačem ili softverskom kompanijom, to ćemo i razmotriti. Brzina je od ekstremnog značaja - kaže Disman. Kina će takođe odigrati značajnu ulogu po njemu, ali je odbio da precizira o čemu se konkretno radi.

(Telegraf.rs)