Trozubac i "električna strela": Maserati Ghibli postao hibrid

Predstavljanjem modela Ghibli Hybrid, Maserati je otvorio novo poglavlje u svojoj istoriji...

Foto: Maserati

Maserati Ghibli Hybrid, iako "samo" mild-hibrid, a ne klasični hibrid ili PHEV, prvi je automobil ovog proizvođača kod kojeg je implementiran neki električni sistem koji pomaže pogonskoj jedinici. Time su otvorena vrata jedne nove ere u istoriji čuvene italijanske kompanije.

Iako se pretpostavljalo da će Ghibli Hybrid zadržati 3,0-litarski V6 motor, kojem će biti dodat elektromotor, Maserati se ovaj put odlučio za nešto konzervativniji pristup, čime su ostvarene performanse V6 benzinca, uz ekonomičnost V6 dizela.

Za osnovnu pogonsku jedinicu odabran je "samo" 2,0-litarski četvorocilindrični turbo benzinac, koji uz pomoć 48-voltnog alternatora, ali i dodatnog električnog e-Booster "kompresora" (koji "popunjava" tzv. turbo rupu), oslobađa 330 konjskih snaga i 450 Nm, dostupnih već od 1.500 obrtaja u minutu.

Snaga se preko 8-stepene automatske ZF transmisije isporučuje na zadnje točkove. Prema fabričkim podacima, to je sasvim dovoljno da Ghibli Hybrid od 0 do 100 km/h stigne za 5,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 260 kilometara na čas.

Još jedan od razloga zbog kojeg se Maserati odlučio na mild-hibrid sistem, a ne na klasični PHEV (skr. od Plug-in Hybrid Electric Vehicle) jeste to što bi u tom slučaju bile potrebne baterije za koje je neophodno pronaći adekvatno mesto (u podu ili ispod prtljažnika).To bi se negativno odrazilo ne samo na masu, već i na njen raspored, a samim tim i na dinamiku vožnje.

Maserati je Ghibli Hybrid ponudio u dve verzije - GranSport, koji je više sportski nastrojen, dok je GranLusso luksuznija verzija. Enterijer je obogaćen novim infotejnment sistemom, koji je osetno brži od prethodnika, a koristi displej visoke rezolucije, osetljiv na dodir, dijagonale 10,1 inča uz podržane glasovne komande, prenosi TopSpeed.

Cena Maseratija Ghibli Hybrid startuje od 69.400 evra, a proizvodnja bi, kako je najavljeno, trebalo da krene od septembra ove godine.

(Telegraf.rs)