Više mrtvih i povređenih, nevezivanje pojaseva, alkohol: Katastrofalno stanje saobraćaja u Srbiji
Posebno su loši i neprihvatljivi su rezultati u pogledu stradanja dece u saobraćaju...
U periodu od 2015. do 2019. godine znatno više ljudi u Srbiji je nastradalo u saobraćajnim nesrećama nego što je to bilo predviđeno Strategijom bezbednosti saobraćaja.
Ukupan bilans ovakvog stanja iznosi 288 više poginulih lica, 1.925 više teško povređenih lica i oko 15.000 više lakše povređenih lica, u odnosu na strategijom definisane ciljeve.
Posebno su loši i neprihvatljivi su rezultati u pogledu stradanja dece u saobraćaju, gde je umesto proklamovanog smanjenja stradanja i eliminisanja smrtnog stradanja dece, došlo do povećanja broja poginule i povređene dece u saobraćaju.
Osim ovog poraznog bilansa, u navedenom periodu nije ostvareno ni planirano smanjenje prekoračenja brzine na našim putevima. Loši rezultati ostvarni su i kod planiranog povećanja upotrebe sigurnosnih pojaseva (posebno loši kada je upotreba pojaseva na zadnjim sedištima u pitnju).
Nagativan rezultat vidljiv je i kod planiranog smanjenja vožnje pod uticajem alkohola. Nije dostignut ni planirani procenat upotrebe dečijih sedišta, dok je, umesto povećanja, upotreba kaciga kod motociklista čak i smanjena.
U periodu od 2015. do 2019. nije dovoljno urađeno ni na unapređenja bezbednosti putne infrastrukture u zemlji.
Srbija tako nije dostigla nijedan cilj zacrtan u Nacionalnoj strategiji bezbednosti saobraćaja 2015. – 2020, a povećanje broja nastradalih Srbiju je koštalo oko 1,6 miliardi evra više nego što je to bilo određeno kao prelazni cilj.
Ovi poražavajući podaci zaključci su nedavno završene 15. međunarodne konferencije "Bezbednost saobraćaja u lokalnoj zajednici", održane od 24. do 27. juna 2020. godine u Vrnjačkoj Banji (uz poštovanje propisanih mera zdravstvene zaštite), kojoj je prisustvovalo oko 200 stručnjaka za bezbednost saobraćaja, dok su stručnjaci iz Švajcarske, Nemačke, Grčke i Slovenije predavanja držali putem internet.
(Telegraf.rs)