Ovo je najsnažnija i najbrža serijska limuzina na svetu
Dodge Charger SRT Hellcat Redeye, pri "punom gasu", u stanju je da potroši ceo rezervoar za samo 11 minuta, što je potrošnja od 5,4 litra u minutu!
Ovih dana, Dodge je u velikoj ofanzivi, naročito kada su u pitanju sportski SRT modeli, pa je upravo predstavio Charger u SRT Hellcat Redeye izdanju, koje može da se pohvali titulom najsnažnije i najbrže serijske limuzine na svetu.
Dodge Charger je svojevremeno, kada se prvi put pojavio 2015. godine, "uzeo" titulu najsnažnije limuzine na svetu, sa više nego impresivnih 707 konjskih snaga u SRT Hellcat izdanju.
Sada je otišao korak dalje sa "crvenookom" Hellcat Redeye verzijom koja iz 6,2-litarskog V8 HEMI motora oslobađa čak 797 "konja" i jednako impresivnih 960Nm obrtnog momenta, koji se sada "vrti " do 6.500 obrtaja u minutu.
Snaga je povećana, između ostalog, zahvaljujući većem mehaničkom kompresoru, zapremine 2,7 umesto 2,4 litra, sa pritiskom natpunjenja povećanim sa 0,8 na 1,0 bar. Tu su i dve dvostepene pumpe za gorivo, koje obezbeđuju optimalan dotok goriva, budući da Charger pri "punom gasu" može za samo 11 minuta da potroši ceo rezervoar (5,4 litre u minutu!).
Samim tim, svakako da su performanse jednako impresivne, pa je za sprint od 0 do 100km/h potrebno jedva nešto više od 3,5 sekundi, dok je maksimalna brzina čak 327 kilometara na čas! Snaga se preko 8-stepenog TorqueFlite automatskog menjača na podlogu prenosi preko zadnjih točkova, "obuvenih" u velike Pirelli 305/35 ZR20 pneumatike.
Dodge Charger SRT Hellcat Redeye je opremljen i adaptivnim sistemom oslanjanja koji podrazumeva Bilstein amortizere sa tri režima rada - Auto, Sport i Track.
Tu je i Launch Control sa najbrže "startove", a kao i kod Durango SRT Hellcat, implementiran je i Launch Assist koji sprečava pojavu poskakivanja pogonskih točkova pri silovitim startovima.
Cena Redeye verzije još nije saopštena, ali se očekuje da će u osnovnom paketu, startovati od oko 70.000 dolara, kada na jesen počne proizvodnja u fabrici Brampton, u Ontariju.
(Telegraf.rs/TopSpeed)