Francuzi zabranili reklamu za bicikle zato što "vređa automobile"
Iako u reklami nema ni pornografije, ni eksplicitnog nasilja, regulatorima se nije svideo način na koji holandski proizvođač bicikala prikazuje automobile, saobraćaj i zagađenje
Reklama za jedan bicikl prva je tog tipa koja je dobila tretman kao da je u pitanju ona vrsta "eksplicitnog sadržaja" kojoj nije mesto na televiziji i na internet portalima.
Iako u reklami nema ni pornografije, ni eksplicitnog nasilja, francuskim medijskim regulatorima se očigledno nije svideo način na koji holandski proizvođač bicikala VanMoof prikazuje automobile, saobraćaj i zagađenje koje on proizvodi.
U reklamnom spotu vidi se sportski automobil, na čijoj se karoseriji ogledaju scene dimnjaka iz kojih ka nebu kulja gust dim, nesnosne gužve na zakrčenim ulicama velikih gradova, ljudi koji se tiskaju na ulicama... Automobil se zatim topi, a umesto njegovih "ostataka", pojavljuje se bicikl, uz slogan "Vreme je da zajašete budućnost!" (Time to ride the future.).
Međutim, francusko Regulatorno telo za praćenje oglašavanja (ARPP) reklamu je protumačilo kao "nepošteno bacanje negativnog svetla na automobilsku industriju".
ARPP je, takođe, naveo da reklama krši marketinška pravila koja zabranjuju "eksploatisanje osećanja straha i patnje", i naložilo holandskom proizvođaču da izmeni reklamu i ponovo je podnese na uvid, piše The Verge.
- Svesni smo da ovo nije samo obična reklama za bicikl, već i poziv na akciju, poziv da se prošlost ostavi iza nas i da se učini nešto u korist svih nas. Protirivanje statusa kvo je uvek provokativno, ali nam je to i bilo namera od početka - izjavio je suosnivač VanMoof-a Tako Karlier.
(Telegraf.rs)