Vlast drastično pooštrila kazne u saobraćaju, pa onda i sama shvatila da je preterala
Ministar se vrlo brzo suočio sa velikim pritiskom javnosti, budući da su se vozači pobunili smatrajući da su kazne prestroge...
Nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer prvo je pozdravio nove kaznene mere za vozače koji vrše prekršaje u saobraćaju, rečima da je zadovoljan, pošto su najugroženiji učesnici u saobraćaju konačno zaštićeni.
Međutim, ministar se vrlo brzo suočio sa velikim pritiskom javnosti, budući da su se vozači pobunili, smatrajući da su kazne prestroge. Ubrzo su se pojavile i ankete i peticije usmerene protiv novih mera.
Nove drastičnije kaznene mere u Nemačkoj stupile su na snagu 28. aprila. Prema njima, ako vozite 21 km/h brže od ograničenja u naseljenim mestima čeka vas kazna od 80 evra, dva kaznena boda i oduzimanje vozačke dozvole u periodu od mesec dana. Isto važi i ako ste brži od 28 km/h na otvorenom putu.
Kazne za parkiranje na pešačkim i biciklističkim stazama povećane su sa 15 na 100 evra. Takođe, ako je neko parkiran duže od sat vremena na tim površinama dobiće i jedan kazneni bod.
Ako blokirate put hitnim službama kazna je 320 evra (prethodno je bila 200). Vozači automobila i kamiona moraju da obilaze bicikliste u gradu sa 1,5 metar razmaka, a izvan grada taj razmak mora bude 2 metra.
Prilikom skretanja u desno, u gradovima, kamioni moraju da se kreću brzinom koja ne sme da bude veća od 11 km/h - kako bi zaštitili bicikliste. Zabranjuje se parkiranje vozila 8 metara od raskrsnica na kojima su i biciklističke staze. Vozači koji agresivno ubrzavaju i čiji automobili su bučni, platiće 100 evra (ranije 20).
Nove mere zabranjuju i upotrebu aplikacija za pametne telefone ili navigacione uređaje u vozilima koje upućuju vozače na položaj saobraćajnih kamera za nadzor brzine.
Šojer je već u maju naglasio da su neke kazne prestroge, ali je sada krenuo dalje, pa protiv novih kazni lobira kod 16 ministara saobraćaja u nemačkim saveznim državama, a posebno mu smetaju delovi o oduzimanju vozačke dozvole.
Naime, nove kazne su već izazvale prve veće problem, jer je deo vozača u Berlinu kažnjen na velikim avenijama sa četiri trake na kojima je brzina ograničena na samo 30km/h, a isto se odnosi i na delove "autobana" na kojima se brzina smanjuje na samo 100km/h.
Mnogim vozačima je očigledno teško da uspore odmah nakon znaka ograničenja, pa zbog toga ostaju bez vozačke dozvole…
(Telegraf.rs)