Izduvni gasovi savremenog dizel motora čistiji su od vazduha koji taj motor usisava!
Na novim čistijim dizelašima još uvek radi...
Evropska unija iz godine u godinu postavlja sve strože granice po pitanju emisije ugljen-dioksida, a dizelaši su poslednjih godina stalno na tapetu zbog visokih emisija po zdravlje štetnih azotnih oksida (naročito posle slučaja "Dizelgejt").
U takvoj, za dizelaše negativnoj atmosferi, javi i poneka "crna ovca". Ovoga puta to je Hans-Georg Marmit, iz nemačkog udruženja automobilskih eksperata KÜS.
On, naime, tvrdi da su, zahvaljujući standardu iz 2017. godine, emisije azotnih oksida u novim modelima automobila sa dizel motorima su mnogo niže.
- Zahvaljujući strožim standardima o emisiji, kao što je Euro 6d Temp standard, uveden 2017. godine, emisije azot-oksida u novim modelima dramatično su opale. Zahvaljujući RDE (Real Driving Emissions, odnosno merenju stvarne potrošnje) metodi merenja, koja je uvedena pre nekoliko godina, vlasnici mogu da budu sigurni da će vozila zadovoljiti male propisane vrednosti. Stroga merenja izduvnih gasova su pokazala da je ono što čini sastav izduvnih gasova najsavremenijeg dizela manje zagađeno od vazduha koji je u motor prethodno usisan - rekao je Marmit u izjavi za nemačke medije.
Možda ova izjava pokrene veću raspravu o dizel motorima, a možda i ne, ali se na novim čistijim dizelašima još uvek radi.
Tako je Volkswagen u svoj 2.0 TDI motor ugradio dvostepeni sistem pročišćavanja izduvnih gasova, koji funkcioniše tako što se u njega se dva puta ubrizgava AdBlue, tečnost koja redukuje emisije azotnih oksida.
(Telegraf.rs)