Novi Tesla, novi rekord: 650 kilometara sa jednim punjenjem baterije

Novi Tempest točkovi i gume doprineli su boljem prijanjanju za podlogu, što je za rezultat dobilo za cela 2 procenta bolju aerodinamiku

Foto: Tesla

I pored toga što je Tesla u poslednje vreme bio mnogo više fokusiran na Model 3 i Model Y, radilo se i na unapređivanju najvećeg Modela S. Tako je ovaj veliki električni sedan, u verziji za 2020. godinu, dobio mogućnosti da pređe čak 20 odsto veću razdaljinu u odnosu za Model S za 2019.

Tesla Model S je tako sada u mogućnosti da pređe gotovo 650 kilometara (400 milja, odnosni 644km) sa jednim punjenjem. To je postignuto zahvaljujući kombinovanju nekoliko stvari: smanjenjem mase automobila, novim točkovima, poboljšanjem centralne vozne jedninice i unapređenim regenerativnim kočenjem.

U Tesli kažu da je rad na dva manja modela mnogo doprineo da nova rešenja, primenjena na njima, postanu i deo Modela S. Takođe, automobil je dobio lakša standardizovana sedišta, dok su za baterije i pogonske jedinice korišćeni nešto lakši materijali. Mehaničku pumpu za ulje zamenila je električna, a unapređenje je doživeo i menjač.

Novi Tempest točkovi i gume doprineli su boljem prijanjanju za podlogu, što je za rezultat dobilo za cela 2 procenta bolju aerodinamiku, piše CarAndDriver.

I na kraju, novi sistem regenerativnog kočenja šalje mnogo više energije nazad u baterije nego što je to sa prethodnim sistemom bio slučaj. Takođe, unapređeni sistem sada "vraća" energiju i pri vožnji manjim brzinama, što ranije nije bio slučaj.

Zbog svega toga, Tesla Model S za 2020, koji vozaču sad omogućava da pređe i do 20 odsto veću razdaljnu, dobio je i dodatak imenu Long Range Plus.

(Telegraf.rs)