Seat "zategao bore": Ovo je nova Ateca za 2020.

Jedan od najpopularnijih SEAT-ovih modela, kompaktni SUV Ateca, predstavio se kupcima u nešto "podmlađenom" izdanju koje podrazumeva bogatiju opremu i modernije agregate

Foto: SEAT

Iako će ove godine, zbog već dobro poznatih "pandemijskih" razloga, izostati veliki broj automobilskih premijera, ne može se reći da manjka "podmlađenih", odnosno restilizovanih modela, koje proizvođači pripremaju za, nadamo se, bolja vremena od jeseni.

Tako je i SEAT, nakon četiri godine, "zategao bore" na svom kompaktnom SUV modelu Ateca, inače bliskom "rođaku" Volkswagenovog modela Tiguan i Škodinog krosovera Karoq, te je uz vizuelna unapređenja, implementirana i nešto bogatija oprema, zajedno sa modernijim pogonskim jedinicama.

Tu su sada novi gril, kao i redizajnirane svetlosne grupe u LED tehnologiji (LED svetla pozadi dostupna su u FR i Xperience paketima opreme), nove izduvne cevi, a zahvaljujući novim "branicima" napred i pozadi, Ateca je porasla u dužinu za nekih 18 milimetara. Po prvi put, tu je sada i Ateca natpis pisanim slovima.

Viši paketi opreme, spomenuti sportski FR, kao i novi Xperience (zamena za Xcellence), i vizuelno se razlikuju od ostatka ponude, a naročito su atraktivni off-road detalji u Xperience opremi, počevši od bočnih oplata blatobrana, preko pragova, pa do zaštitnih "ploča" podvozja napred i pozadi.

Kada je reč o enterijeru, Ateca je sad dobila i novu 10,25-inčnu digitalnu instrumentaciju, kao i unapređeni infotejnment sistem, koji, u zavisnosti od paketa opreme, dolazi sa displejem dijagonale 8,25 odnosno 9,25 inča. Tu je i sistem prepoznavanja glasa, slot za eSIM karticu, bežično punjenje telefona, itd.

Što se pogonskih jedinica tiče, tu je sada unapređeni 1,0-litarski trocilindarski TSI motor, koji se može pohvaliti turbinom promenljive geometrije i optimizovanim procesom sagorevanja, koji za posledicu imaju povećanje ekonomičnosti za oko 10 procenata.

Uz njega, tu je i 1,5-litarski TSI četvorocilindraš, uz koji se opciono, pored manuelnog, isporučuje i DSG menjač dok je vrhunac ponude 2.0 TSI turbo benzinac od 190 konjskih snaga, DSG transmisijom i 4Drive pogonom na sva četiri točka.

Ljubiteljima dizela biće važna informacija da je 1.6 TDI sada izbačen iz palete, te ponuda sada startuje sa 2,0-litarskim TDI motorom od 115 konjskih snaga, dok je dostupna i snažnija verzija ovog motora, sa 150 "konja". Za sada nema hibridnih verzija, a SEAT ih, prilikom predstavljanja, nije ni najavio za neki kasniji period.

(Telegraf.rs/TopSpeed.com)