Ozbiljan off-roader: Nova verzija kultnog američkog terenca konačno stiže u julu
Nakon što je globalna pandemija koronavirusa potpuno poremetila planiranu premijeru nove generacije kultnog SUV-a Bronco, Ford je debi šeste generacije, prve nakon prestanka proizvodnje 1996. godine, zakazao za juli ove godine
Teško da postoji ljubitelj automobila koji nikad nije čuo ili, makar na filmu, video kultni američki SUV Ford Bronco, koji je tokom '70-ih i '80-ih godina prošlog veka bio izuzetno popularan, a sada se vraća se na svetsko tržište, nakon što je 1996. godine prestao da se proizvodi.
Ovih dana, Ford je prikazao i kratak video u kojem se mogu videti kratka i „produžen“ verzija modela Bronco u ozbiljnoj off-road vožnji tokom testiranja prototipova, što samo potvrđuje navode da Ford model Bronco i dalje vidi kao ozbiljan off-roader, itekako sposoban da siđe van asfalta, kao i nekada.
Inače, novi Ford Bronco bi trebalo da koristi klasičnu šasiju kao osnovu što ga već u startu svrstava u prilično „retke zverke“, sposobne za pravi off-road, za razliku od većine krosover modela koji su prešli na tzv. samonoseću karoseriju, odnosno platforme koje koriste i putnički automobili.
Kako je najavljeno, pogonski sklop će biti „pozajmljen“ od Ford Ranger Raptora, što će reći 2,3-litarski četvorocilindarski EcoBoost motor, koji oslobađa 270 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta, a uz njega, isporučivala bi se 10-stepena automatska transmisija.
Špekuliše se da bi snažnija pogonska jedinica trebao da bude 2,7-litarski V6 EcoBoost, kojeg ima F-150, a koji oslobađa 325 KS i 540 Nm obrtnog momenta. Uz njega bi, navodno, trebalo da stiže i 7-stepeni manuelni menjač.
Ukoliko se Ford odluči da model Bronco ponudi i evropskom tržištu, u tom slučaju bi Bronco najverovatnije dobio i 2,0-litarski TDCi twin-turbo EcoBlue dizel motor od 213 „konja“ i 500 Nm, „uparen“ sa 6-stepenom manuelnom transmisijom ili već pomenutim 10-stepenim automatskim menjačem.
(Telegraf.rs/TopSpeed.rs)