Kabriolet "go do pola": Pre 55 godina Porsche je stvorio jedinstveni automobil sa otvorenim krovom
Odgovor na pitanje bezbednosti vožnje automobila sa otvorenim krovom slavni proizvođač iz Štutgarta je pronašao u rešenju dobro poznatom iz sveta auto trka...
Najnoviji Porsche 911 Targa, predstavljen pre desetak dana, nastavak je jedne od najzanimljivijih verzija nekog automobila sa otvorenim krovom ikada napravljenim.
To je deo uspešne priče duge punih 55 godina, koja je započela na Salonu automobila u Frankfurtu davne 1965. godine, kada je prvi Porsche 911 Targa ugledao svetlost dana.
Galerija: Evolucija modela Porsche 911 Targa
Ideja za stvaranje automobila sa delimično otvorenim krovom nastala je sredinom šezdesetih godna prošlog veka, kao odgovor na pitanje, koje se tada postavljalo u Americi, kako povećati bezbednost vožnje sve popularnijih kabriolet automobila.
Slavni proizvođač iz Štutgarta je pronašao odgovor tako što je jednostavo u svoj "civilni" automobil preneo rešenje dobro poznato iz sveta auto trka - u automobil je ugradio rol bar.
A onda je takvu konstrukciju "obogatio" mogućnošću skidanja krova i njegovog odlaganja u prtljažnik 911-ice i tako je nastala autentična Porscheova kombinacija kabrioleta i kupea.
Inače, i samo ime - Targa poteklo je iz sveta auto sporta, odnosno od imena čuvene trka Targa Florio, nekada vožene na Siciliji, u kojoj je Porsche često odnosio pobede.
Ideja je kasnije primijenjena i na nekim drugim automobilima (Porsche 914, Fiat X1/9, Honda CR-X/NSX, BMW Serije 3, Nissan 300ZX, Chevrolet Corvette, Lotus Elise, Tesla Roadster, više modela Ferrarija i Lamborghinija) koja je opstala duže od pet decenija i pre nekoliko dana zablistala novim sjajem.
(Telegraf.rs)