Da li je 1.450 saobraćajki od ukidanja vanrednog stanja razlog za smanjenje dozvoljene brzine?
U 1.450 saobraćajnih nesreća, od ukidanja vanrednog stanja, poginule su 23 osobe, 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista...
Na putevima Srbije od ukidanja vanrednog stanja dogodilo se, prema podacima MUP-a, 1.450 saobraćajnih nesreća. Poginule su 23 osobe, 11 vozača, četvoro pešaka i osmoro biciklista i motociklista. Sudeći prema statistici, gotovo svakodnevni apeli da se poštuju ograničenja brzine i uslovi na putevima nemaju baš veliki uticaj na učesnike u saobraćaju.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su se svi učesnici u saobraćaju tokom vanrednog stanja navikli na manji broj vozila i manji broj pešaka.
- Sada se polako vraćamo u normalu. Moramo da shvatimo da od nervoze, žurbe, neke ljutnje u saobraćaju ne možemo da imamo nikakvu korist već samo štetu - rekao je Okanović za RTS.
Među stradalima je čak osmoro vozača dvotočkaša, čiji je broj na ulicma, sa svakim sunčanim danom sve veći. Okanović za to apluje na vozače automobila, autobusa i kamiona da obrate pažnju na njih i da shvate da su oni takođe potpuno ravnopravni učesnici u saobraćaju.
- Molim sve vozače, pre svega motociklista radi, da kada god skreću, kada god se polukružno okreću ili prestrojavaju da uključe žmigavac - poručio je Okanović, i ukazuje i na sudare koje izazivaju vozila koja prelaze na levu stranu kolovoza, za šta postoji više razloga (gledanje u mobilni telefon, pokušaj preticanja, zdravstveni problem vozača), koji se jako teško izbegavaju.
Komentarišući poteze nekih zemalja Evrope koje su brzinu na auto-putevima ograničile na 100, a u gradovima na 30 kilometara na sat, Okanović kaže da su države koje imaju najbolje rezultate u oblasti bezbednosti saobraćaja u Evropi upravo one koje imaju niža ograničenja: Švedska, Norveška, Velika Britanija.
- Tamo su ograničenja na auto-putevima 110, odnosno 112 kilometara na čas. U mnogim gradovima postoji inicijativa da se dozvoljena brzina smanji na 30, odnosno 40 kilometara na čas. Tu je pitanje gde naći balans između rizika i nekih drugih potreba za efikasnim odvijanjem saobraćaja - naglasio je Okanović i dodao da ukoliko se takva inicijativa bude razmatarala kod nas struka će dati svoj odgovor.
(Telegraf.rs/Rts.rs)