Ozbiljan igrač: Novi ljubimac fudbalera i starleta stiže iz Koreje i tera konkurenciju da se zamisli
Ovaj luksuzni terenac, po veličini i klasi kojoj pripada najsličniji BMW X5 seriji, Mercedes-Benz GLE modelima i Audiju Q7
Gotovo svake godine pojavi se neki automobil za kojim se "okreću glave". Ne, ne mislimo na luksuzne, egzotične ili supresportske "makine" sa kanske Kroazte, Beverli Hilsa ili ulica Dubaija...
To su oni automobili, nezavisno od klase, za kojima se kupci okreću u neverici zbog svega onoga što nude sa novac za koji se prodaju, dok ih konkurencija sa nevericom posmatra znojeći se i do same pomisli koliki deo tržišnog kolača će im otkinuti.
A prema svemu što se iz stučnih medija moglo saznati u proteklih nekoliko meseci, Genesis GV80 bi mogao da bude upravo jedan od takvih automobila.
Reč je on novom velikom luksuznom SUV modelu, koji dolazi iz Južne Koreje, ujedno i prvom takvom automobilu pod brendom Genesis, od kada je Hyundai krajem 2015. godine formirao Genesis Motor kao zaseban brend luksuznih vozila.
Genesis GV80 je navodno nastao na inicijativu zastupnika te marke u SAD, koji su dugo vremena lobirali kod proizvođača da tržištu isporuči veliki luksuzni SUV. Automobil je predstavljen sredinom januara, korona virus je donekle odložilo početak prodaje, ali to nije sprečilo američke kupce da do sada već naruče više od 10.000 komada, iako prodaja još uvek nije počela.
Genesis GV80 je luksuzni terenac, po veličini i klasi kojoj pripada najsličniji BMW X5 seriji, Mercedes-Benz GLE modelima i Audiju Q7, za čiji izgled je najzaslužniji Luk Donkervolke, nekadašnji direktor odeljenja za dizajn u Volkswagenu, Bentley-ju, Lamborghiniju i Audiju, koji poslednjih pet godina radi za Hyundai.
Odlikuje ga velika hromirana prednja maska, prepoznatljiva sa drugih Genesis modela, za koju je Donkervolke nedavno izajvio da će tek postati "jedinstven i najprepoznatljiviji potpus Genesis dizajna".
Iza te maske, a ispod poklopca haube GV80, u osnovnoj verziji krije četvorocilindrični turbo - benzinski motor zapremine 2,5 litara, sa 304 konjske snage i obrtim momentom od 422Nm. U ponudi će se naći i veći i snažniji "šestak", tačnije 3.5-litarski V6, takođe, turbo-benzinac sa 380 "konja" i 530Nm obrtnog momenta.
U osnovnoj konfiguraciji Genesis GV80 se na američkom tržištu prodaje se po početnoj ceni od 48.900 dolara. Ovaj luksuzni SUV se nudi u kombinaciji, pomenuta, dva motora i po tri različita pakte opreme. Tako najskuplji 3.5T Prestige model košta 71.795 dolara.
I tu se vraćamo na konstataciju sa početka, budući da je Genesis, izgleda, ovim modelom naterao pomenutu nemačku konkurenciju da stavi prst na čelo.
Ona, ipak, u Evropi bar još neko vreme neće biti "uzdrmana", budući da još uvek nije poznato kada GV80 i ostali Genesis modeli biti dostupni u ovom delu sveta. Genesis je, bar do sada, svoje automobile prodavao na tržištima SAD, Kanade, Rusije i zemalja Srednjeh Istoka.
Više automobilskih medija je, u proteklom periodu, pisalo da je nastup luksuznog južnokorjskog brenda na evropskom kontinentu neizvestan. Međutim, krajem aprila se pojavila informacija o osnivanju kompanije Genesis Motor Europe, čiji je direktor prodaje doveden iz Aston Martina...
(Telegraf.rs/MBJ)