Iz pera dizajnera Alfe i Audija: Najozbiljniji rival Tesle uskoro stiže u Evropu
Od 0 do 100km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi, dok sa jednim punjenjem baterija može da pređe između 500 i 600 kilometara
Kineski proizvođači automobila, bar oni koji ciljaju na globalni plasman svojih proizvoda, sve ozbiljnije pristupaju svojim automobilima. Kompanija BYD, osnovana 1995. godine, jedna je od takvih, budući da u svojoj ponudi ima veliki broj vozila različitih namenam, kao i da se u svim tim kategorijama sve više okreće proizvodnji ekoloških vozila.
Jedan takav automobil, čija je prezentacija nedavno najavljena za sledeći mesec, u medijima je već označen kao jedan od najozbiljnijih konkurenata električnim modelima američke komapnije Tesla Motors.
BYD Han bi možda mogao da nam se učini kao "samo još jedna Kinez", da nije činjenice pomenute u prethodnoj rečenici, kao i ništa manje značajne informacije da je za njegov izgled zaslužan nekadašnji dizajner Audija i Alfa Romea Volfgang Eger. Druga, možda još bitnija informacija, je da će Han uskoro biti ponuđen i na evropskom tržištu.
Nova kinska električna limuzina ima međuosovinsko rastojanje od 2.920 milimetara, a dugačka je 4.980, široka 1.910 i visoka 1.495 milimetara.
Za sada je poznato da će na domaćem tržištu biti ponuđena u tri verzije:
Prva će imati elektromotor snage 222KS, sa obrtnim momentom od 330Nm, koji pokreće prednju osovinu. Ovu verziju napaja baterija od 65kWh, koja vozilu omogućava domet od 506 kilometara. Druga verzija ima identičnu motorizaciju, ali bateriju većeg kapaciteta od 77kWh, koja Hanu povećava koristan domet na 605 kilometara.
Treća, najsnažnija verzija opremljena je sa dva elektromotora. Prednju osovinu pokreće već pomenuti motor od 222KS, dok zadnju pogoni jači elektromotor snage 272 "konja" sa obrtnim momentom od 350Nm. Ovu verziju, takođe, napaja snažnija baterija kapaciteta 77kWh, koja automobilu omogućava nešto manji domet od 550 kilometara.
BYD Han će budućim kupcima ponuditi mogućnost korišćenja 5G internet veze i poseban DiPilot paket asistencije vozaču. To je, ujedno, i prvi velikoserijski automobil sa najnovijim IPB sistemom kočenja, koji je razvio nemački Bosch, za koga prozvođač tvrdi da unapređuje preciznost kočenja i skraćuje njegovu dužinu.
Što se karakteristika tiče, najsnažnija verziji Hana od 0 do 100km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi, dok njena maksimalna brzina iznosi oko 200km/h.
BYD ističe da se baterije automobila sa njihovim brzim punjačem mogu napuniti do 80 odsto kapaciteta za samo 25 minuta.
Prodaja Hana u Kini počinje već u junu, dok bi na informacije o dolasku na evropsko tržište trebalo još malo sačekati. Automobil bi trebalo da se prodaje po cenama u rasponu između 45.000 i 55.000 evra, u zavisnosti od verzije i nivoa opreme.
(Telegraf.rs)