Ko je uspeo da pobegne ovom policijskom automobilu postajao je heroj italijanske mafije

Zanimljivo je da je ovo jedini "civilni" automobil u Italiji kome je bilo dozvoljeno da u saobraćaju učestvuje sa "rotaljkom", sirenom i posebnim oznakama "Squadra Volante"

Printscreen: Twitter/@FerrariConnois1 / Girardo.com

Ovo je verovatno najsavršeniji policijski automobil koji ste ikada videli! Ferrari 250 GTE iz 1962. godine, jurio je i stizao brojne kriminalce u Rimu i njegovoj okolini, u periodu od 1963. do 1968. Za to vreme, postao je jedna od večitih legendi večnoga grada

U to vreme italijanski kriminalci su bili prilično aktivni, pa je policija unapredila svoj vozni park, prešavši sa Alfi 1900 na Alfe Giulije 1600. Ni one im, međutim, nisu bile dovoljno brze.

Kada je, prilikom jedne svečanosti, tadašnji predsednik Italije Đovani Gronki upitao policajce šta im je još potrebno da bi mogli da se suprotstavi mafiji, jedan od najuspešnijih rimskih policajaca toga doba Armando Spatafora je odgovorio: "Šta bi to moglo da bude bolje od jednog Ferrarija?".

Ferrari je i dobio! Bio je jedini od četvorice policajaca koji su pohađali kurs brze sportske vožnje, koji je bio poslat u Maranelo da se uči na tamošnjoj čuvenoj trkačkoj stazi.

Ferrari je za rimsku policiju izradio dva primerka modela 250 GTE, ali je jedan brzo uništen, posle samo nekoliko nedelja službe. Spatafora drugi vozio narednih šest godina i za zajedno sa njim ušao u legendu rimske policije.

Bio je cenjen i poštovan među kolegama policajcima ali i Rimljanima, dok su ga se kriminalci koje je jurio plašili i poštovali ga. Spatafora i njegov Ferrari su postali toliko legendarni, da je među kriminalcima italijanske prestonice postalo stvar prestiža pobeći slavnom policajcu.

250 GTE je bio prvi Ferrarijev serijski 2+2 model, čiji dizajn potpisuje Pininfarina. Automobil je zasnovan na proširenoj verziji platforme dugog međuosovinskog rastojanja modela 250. Pokreće ga proslavljeni Colombo V12 motor zapremine 3 litra, koji razvija 243KS, u kombinaciji sa četvorostepenim manuelnim menjačem.

Kada je "penzionisan" krajem 1968. godine, automobil je bio u savršenom stanju. Prodat je na aukciji 1972. godine, i od tada je sve vreme bio u Italiji. Zanimljivo je da je ovo jedini "civilni" automobil u Italiji kome je bilo dozvoljeno da u saobraćaju učestvuje sa "rotaljkom", sirenom i posebnim oznakama "Squadra Volante", piše Quattroruote.

Ovaj Ferrari 250 GTE je 2014. godine dobio sertifikat "Ferrari Classiche". Automobil još uvek ima originalno podvozje, motor, menjač i zadnju osovinu. To zvuči gotovo neverovatno, s obzirom na to da je šest godina učestvovao u žestokim policijskim jurnjavama i poterama, odnosno da je služio svrsi a ne bio samo "šminkerski" policijski superautomobil za pokazivanje.

Legendarni Ferrari rimske policije sada je ponuđen na podaju. Firma "Girardo & Co.", koja ga je oglasila, nije saopštila njegovu cenu.

Video: Ovi policajci mogu bez problema da stanu Hamiltonu na crtu

(Telegraf.rs)