Zašto jedan novi Bugatti juri "samo" 351 na sat?

Dugo vremena to je bio jedini automobil na svetu sposoban da razvije brzinu veću od 400km/h, a koji je pritom može da se vozi kao i svaki drugi auto

Foto: Bugatti

Bugattijev ultrasportski model Chiron već se dokazao kao dostojan naslednik prethodnog modela Veyron, koji je dugo vremena bio jedini automobil na svetu sposoban da razvije brzinu veću od 400km/h, a koji je pritom može da se kupi i vozi po javnim sabraćajnicama kao i svaki drugi automobil.

I dok standardni Chiron bez problema stiže do 420km/h, Bugatti je u međuvremenu predstavio verziju Pur Sport čija maksimalna brzina iznosi "samo" 351km/h. Bez obzira na to, prvi čovek razvojnog odeljenja francuskog proizvođača Stefan Elrot tvrdi da će se nešto sporiji Chiron ipak znatno više dopasti ljubiteljima kružnih staza i krivudavih puteva.

Znatno upravljiviji Chiron Pur Sport pokreće jedinstven centralno postavljeni osmolitarski motor sa 16 cilindara, kome asistiraju četiri turbopunjača, koji ostvaruje 1.500KS pri obrtnom momentu os 1.600Nm.

Bugatti je kod ovog modela rekalibrirao elemente vešanja, smanjio ukupnu masu, prilagodio aerodinamiku karoserije i ugradio menjač sa skraćenim stepenima prenosa.

Zbog svega toga Pur Sport ne spada među Bugattijeve modele koji se mogu pohvaliti najvećom brzinom. Ali kada je dobro ležanje u krivinama u pitanju - tu je potpuno na svom terenu!

- Odrekli smo se najveće brzine, ali smo dobili znatno bolju upravljivost i još bolja ubrzanja, što bi trebalo da bude dovoljno afirmativno za neke nove kupce koji ranije nisu razmišljali o našim automobilima - ističe Elrot.

Foto: Bugatti

(Telegraf.rs)