Katastrofalan pad: Prodaja automobila u Evropi više nego prepolovljena
Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac...
Prodaja automobila u Evropi drastično je potonula prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja radi suzbijanja virusa Covid-19, koji je uzrokovao zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovao kupovine vozila.
Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je da je broj novih registracije automobila "zabeležile dramatičan pad" od 55 odsto, na 567.308 jedinica, prenosi agencija AP.
Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Najveći pad tokom te krize zabeležen je u januaru 2009. godine, kada je prodaja potonula za 27 procenata.
Zbog pandemije korona virusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine. Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezapslenosti. Obustave proizvodnje evropskoj autoindustriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika ACEA. Prihodi autoindustrije čine 7,0 procenata BDP-a Evropske unije.
Italija, prva zemlja u Evropi koju je pogodio korona virus, pretrpela je najgori pad prodaje automobilskog sektora od čak 85 odsto, na samo 28.326 novih registracija automobila u martu.
Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 odsto, i Španiji, za 69 procenata. U Nemačkoj, koja je u dužem period izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstrema i iznosio je 38 odsto.
Tokom prvog tromesečja, broj registracija putničkih automobila u Evropi bio je manji za četvrtinu.
Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac - prodaja Fiat Chrysler-a je pala za 77 odsto, PSA grupa je registrovala pad od 68 odsto, a Renault 64 procenta.
Nemački Volkswagen je prošao nešto bolje sa padom od 46 odsto, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5,0 procenata na 29 odsto, navodi AP.
(Telegraf.rs/Tanjug)