Autonomija na testu: Šta se tvrdi, a šta pokazuje praksa?
Na testu se našlo 12 modela 10 različitih proizvođača, odabranih prema rezultatima koje su pokazivali na prethodnim testovima
Najstariji auto magazin na svetu britanski Autocar nedavno je sastavio listu od 12 električnih automobila koji je rangirao na osnovu autonomije kretanja, odnosno dužine trajanja njihovih baterija.
Budući da različiti standardi ovakvih testova daju različite rezultate merenja, redakcija magazina je odlučila da sama testira neke od najpopularnijih automobila na struju, kako bi uporedila od ranije poznate podatke sa performansama koje ova vozila zaista pokazuju u praksi.
Na testu se našlo 12 modela 10 različitih proizvođača, odabranih prema rezultatima koje su pokazivali na prethodnim testovima. Takođe, neki modeli su se na testu pojavili dva puta, samo u različitim konfiguracijama.
Kao referentna vrednost, uzeti su rezultati merenja prema standardima američke Agencije za zaštitu okoline (EPA). Lista koju je Autocar sastavio izgleda ovako:
- Hyundai Kona Electric, 417 kilometara (415km EPA)
- Jaguar I-Pace, 407 kilometara (376km EPA)
- Kia Niro EV, 407 kilometara (384km EPA)
- Tesla Model 3 Performance, 384 kilometra (481km EPA)
- Tesla Model X P100D, 375 kilometara (465km EPA)
- Nissan LEAF e+, 350 kilometara (363km EPA)
- Mercedes-Benz EQC, 335 kilometara (354km EPA)
- Tesla Model S 75kWh, 328 kilometara (417km EPA)
- Audi e-tron, 315 kilometara (328km EPA)
- Renault ZOE R135, 309 kilometara (283km EPA)
- Tesla Model 3 Standard Range Plus, 291 kilometar (402km EPA)
- BMW i3 120Ah, 265 kilometara (256km EPA)
(Telegraf.rs)