Istorija razotkriva legendu: Priča o slavnom "bavarcu" u koju se dugo verovalo nije baš sasvim tačna
Pored duge, bogate i komplikovane istorije BMW-a, mnogi veruju da je njen logo jedan od glavnih razloga za uspeh slavne bavarske kompanije
Nemačka kompanija BMW, što je skraćenica od njenog punog imena - Bayerische Motoren Werke, osnovana je u Bavarskoj 1916. godine, od kada se bavi proizvodnjom automobila i motocikala.
Osim u Nemačkoj, ta kompanija danas automobile proizvodi u Indiji, Južnoj Africi, SAD, Kini, Brazilu i Ujedinjenom Kraljevstvu. BMW se 2015. godine nalazio na 12. mestu liste najvećih proizvođača automobila na svetu, a godinama unazad jedan je od najcenjenijih i najpoznatijih automobilskih brendova na planeti.
Pored duge, bogate i komplikovane istorije BMW-a, mnogi veruju da je njen logo jedan od glavnih razloga za uspeh te bavarske kompanije.
Dugo je, s razlogom, vladalo mišljenje da je logo inspirisan propelerom aviona u pokretu, a ako se on pogleda izbliza, vidi se da ta teorija ima smisla. Čak postoji naslovna strana jednog starog magazina, na kojoj se vidi avion čiji propeler formira BMW logo. Upravo za nju se verovalo da je predstavljala glavnu inspiraciju za njegov dizajn.
Međutim, kada je BMW pre nekoliko godina objavio kratak dokumentarni film, u kome je objasnio odakle je potekla inspiracija za logo, prvobitna teorija je pala u vodu.
Oblik poznatog amblema je nastao po ugledu na znak komapanije Rapp Motorenwerke, nekadašnjeg proizvođača avionskih motora koji je 1917. godine postao Bayerische Motorenwerke - BMW. Središnji belo-plavi deo logoa obojen je u tradicionalne boje Bavarske.
Od tada pa sve do danas BMW logo je ostao gotovo identičan, uz samo nekoliko minimalnih promena. Tako je stara verzija imala zlatni prsten koji okružuje centralni i spoljni krug, koji je opstao tokom dve izmene, 1916. i 1936. godine. Zlatna je 1954. zamenjena belom bojom, kada je promenjen i oblik slova. Od tada do danas, prepoznatljivi logo imao je samo minimalne izmene.
Zlatna boja u staroj verziji znaka bila je simbol bogatstva, prosperiteta, veličine i glamura, ali kada je BMW odlučio da počne proizvodnju vozila namenjenih široj populaciji, ta boja je nestala, podseća DidYouKnowCars.
Novi logo je u sebi imao belu, plavu i crnu boju. Plava boja je simbol snage i pouzdanosti, a crna elegancije i izvrsnosti, dok bela simbolizuje čistotu i šarm.
Najnovija verzija čuvenog amblema, najavljena kao "novi simbol za digitalno doba", podstaknuta razvojem sve većeg broja električnih modela, pokušala je da ukine crnu boju iz spoljašnjeg prstena.
To je izazvalo burne reakcije brojnih ljubitelja BMW-a, pa je bavarska kompanija na kraju odlučila da će novi logotip koristiti "samo u komunikaciji", odnosno da ga neće stavljati na svoje automobile i motocikle, kao ni na svoje prodajne salone.
(Telegraf.rs)