10 automobila kojima cena najbrže pada
Brojni su razlozi za izuzetno nisku cenu ovih nekada popularnih modela svih klasa...
Prilikom kupovine novog automobila ljudi često ne uzimaju u obzir koliko je cena nekog modela opala i koliko dobro mogu da prođu ukoliko ga budu kupili. Obično se obraća pažnja na druge troškove, kao što su potrošnja goriva i cena popravke, ali retko ko je svestan koliko je procentualno opala cena određenih automobila, piše WhatCar.
Uzimajući u obzir faktore kao što su tri godine vožnje i 58.000 pređenih kilometara, ovih 10 četvorotočkaraša najviše je procentualno pojeftinilo:
10) Citroën C3
Model: 1.5 Blue HDi 100 Feel
Početna cena: 21.400 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 5.900 evra
Pad cene: 15.500 evra
Zadržana cena: 27,4%
Dobar izgled, praktičnost i udobnost u vožnji čine ovaj auto i dalje privlačnim, a naročito uz ovoliki pad u ceni, zbog kojeg ga mnogi i izbegavaju, svesni da će prilikom preprodaje dobiti za njega znatno manje nego što su dali.
9) Fiat Panda
Model: 1.2 Pop
Početna cena: 11.800 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 3.200 evra
Pad cene: 8.600 evra
Zadržana cena: 27,3%
Panda je duže u prodaji od ostalih trenutno popularnih novih automobila koje danas možete da kupite, a njegovi bezbednosni rezultati su veoma loši - EURO NCAP dao mu je nula zvezdica 2018. godine. Osim toga, prostor za noge za one koji sede na zadnjem sedištu je mali, a ograničena je i osnovna standardna oprema.
8) Mercedes S-Class Cabriolet
Model: S560 Grand Edition
Početna cena: 143.900 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 38.500 evra
Pad cene: 105.400 evra
Zadržana cena: 26,7%
Iako se našao na ovoj listi, S560 Cabriolet je senzacionalan automobil. Njegov čudovišno moćni, a tihi motor i luksuzni i prostrani enterijer čine ga, pored pada u ceni, jednim od najpoželjnijih automobila na tržištu.
7) Mercedes-AMG E53
Model: Premium Plus 4dr
Početna cena: 78.600 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 20.900 evra
Pad cene: 57.700 evra
Zadržana cena: 26,6%
Mercedes-AMG E53 ima trolitarski V6 benzinski motor dopunjen blagim hibridnim sistemom od 48 volti radi pojačanja performansi i efikasnosti. Iako je veoma brz, ne oduševljava kupce kao AMG E63.
6) Citroën C1
Model: 1.0 VTi 72 Feel 3dr
Početna cena: 14.200 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 3.700 evra
Pad cene: 10.500 evra
Zadržana cena: 26,3%
Kao auto namenjen vožnji po gradu, on je savršen za urbane sredine, a osim toga, troši prilično malo goriva.
5) Fiat 500C
Model: 1.o Mild Hybrid Pop
Početna cena: 17.600 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 4.600 evra
Pad cene: 13.000 evra
Zadržana cena: 26%
Mnogi vole retro izgled ovog automobila, pa se on dobro prodaje. Ipak, ovo je mač sa dve oštrice, pošto postoji veliki broj korišćenih automobila koji zbog velike ponude spuštaju njegovu cenu.
4) Peugeot 108
Model: 1.0 72 Allure 3dr
Početna cena: 15.700 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 3.900 evra
Pad cene: 11.800 evra
Zadržana cena: 25,1%
Osim nekoliko vizuelnih razlika, Peugeot 108 je isti automobil kao i Citroën C1. Ima slične dobre i loše strane i sličan pad u ceni.
3) Maserati Quattroporte
Model: V6d
Početna cena: 87.200 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 20.600 evra
Pad cene: 66.600 evra
Zadržana cena: 23,6%
Quattroporte je trebalo da bude sportska verzija luksuznih automobila, ali nije zadovoljio kriterijume. Dizel motor je prilično grub, a vožnja njime može biti veoma turbulentna.
2) Fiat Tipo
Model: 1.6 Multijet Mirror
Početna cena: 23.500 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 5.300 evra
Pad cene: 18.100 evra
Zadržana cena: 22,7%
Ovaj automobil je Fiatov odgovor na popularne automobila kao što su Ford Focus, Opel Astra i Volkswagen Golf, ali bez obzira na to što impresionira svojom darežljivom ponudom osnovne opereme i niskom cenom, nije toliko prijatan za vožnju i prilikom preprodaje ima veoma nisku cenu.
1) Peugeot 308
Model: 1.5 Blue HDi 100 Active
Početna cena: 25.000 evra
Cena posle 58.000 km za 3 godine: 5.500 evra
Pad cene: 19.500 evra
Zadržana cena: 21,9%
Kao i Tipo, i 308 spada u klasu porodičnih hečbekova. I dobre strane su im iste: motori su ekonomični, enterijer je prijatan i ima dosta prostora u prtljažniku. Ipak, težak je za vožnju, a prostor za one koji su na zadnjem sedištu je mali, što mu oduzima na ceni.
(Telegraf.rs/V.T.)