Zašto automobil ima dva filtera za vazduh i koja je razlika između njih?
Filtriranje vazduha je veoma važno, pa zato svaki filter ima svoju namenu...
Motoru sa unutrašnjim sagorevanjem neophodan je kiseonik da bi mogao da radi. Zato vazduh koji dospeva u motor, prethodno mora da bude prečišćen od prašine, trunja, polena i drugih čestica koje mogu da oštetite unutrašnji sklop, odnosno delove pogonskog agragata.
Filtriranje vazduha koji tokom vožnje ulazi u kabinu vozila takođe je vrlo značajno za prijatnu vožnju, naročito na dužim putovanjima.
Filter za vazduh
Kod svakog automobila sa SUS motorom, funkciju prečišćavanja vazduha koji ulazi u agregat i meša se sa gorivom ima filter za vazduh. Smešten je u zatvorenom kućištu, obično iznad motora, odnosno ispod ili pored usisnika za vazduh. Kućište obezbeđuje da u motor ulazi isključivo vazduh oslobođen od svih štetnih čestica.
Da bi filter mogao efikasno da prečišćava vazduh, neophodno je vršiti njegovu zamenu u određenim intervalima. Ukoliko se stari i priljavi filter ne zameni, dolazi do zagušenja, odnosno slabijeg dotoka vazduha u motor. Tada smeša postaje gušća, što dovodi do povećanja potrošnje goriva i stvara dodatno opterećenje za motor i čitav pogonski sklop vozila.
Filter kabine
Druga vrsta filtera vazduha je filter kabine, koji se nalazi unutar sistema za prečišćavanje klima uređaja. Njegova uloga je da spreči ulazak prašine, polena i nečistoća u samu kabinu vozila. Ovaj filter, takođe, sprečava da izduvni gasovi dospeju u kabinu vozila i doprinosi tome da putnicima, pogotovu onima sklonijim alergijama, vožnja bude mnogo prijatnija.
Naravno, i ovaj filter vremenom može da se zapuši, pa je potrebno je izvršiti njegovu zamenu u propisanim intervalima. Ukoliko se ne zameni, kroz sistem klima uređaja, u kabini može da počne da se širi miris buđi, naročito tokom toplijih dana, što vožnju može da učini veoma neprijatnom.
(Telegraf.rs)