Ovo je najbrži četvorosed na svetu!
Prvi "Mega GT" na svetu ima kombinovani električni i pogon na tečno gorivo, koji zajedno isporučuje 1.700 konjskih snaga
Švedski proizvođač super automobila Koenigsegg, je poput mnogih renomiranih proizvođača, imao velike planove za Sajam automobila u Ženevi, jednu od najznačajnijih automobilskih manifestacija u svetu, ove godine otkazanu zbog korona virusa.
Ni Šveđani, međutim, nisu dozvolili da njihov najnoviji adut ostane nezapažen. Pored modela Jesko Absolut (najbržeg automobila švedskog proizvođača), predstavljen je i novitet za 2021. godinu - Koenigsegg Gemera, prvi "Mega GT" automobil i prvi četvorosed iz proizvodnih postrojenja Koenigsegga. Gemera je zapravo najbrži četvorosed na svetu!
- Dvosedi sa ograničenim prtljažnim prostorom bili su poznati kao automobili vrhunskih performansi, sve do sada. Gemera je predstavnik nove generacije mega automobila sa prostranom unutrašnjošću i visokim ekološkim standardima. Zovemo ga "Mega GT" - kaže izvršni direktor i osnivač kompanije Kristijan fon Kenigseg.
Koenigsegg Gemera je prostran automobil za četiri odrasle osobe i smeštaj njihovog prtljaga, pogodan je za porodična putovanja. Direktor kompanije kaže da performanse Gemere nadmašuju većinu automobila sa unutrašnjim sagorevanjem i električne dvosede.
Gemeru pokreću tri elektromotora. Dva se nalaze na svakom od zadnjih točkova, a jedan je smešten na radilici mašine. Zajedno proizvode snagu od 1.100 konja. Dvolitarski trocilindrični motor sa dve turbine i suvim dovodom ulja obezbeđuje još 600 dodatnih konjskih snaga.
Koenigsegg Gemera može da se pohvali snagom od 1.700 konja i obrtnim momentom od skoro 3.500Nm. Od 0 do 100 km/h Gemera ubrzava za 1,9 sekundi, a njena maksimalna brzina iznosi 399 km/h. Maksimalna brzina na čist električni pogon iznosi 299 km/h. Baterija od 800V pruža opseg vožnje od 50 kilometara prilikom korišćenja elektromotora, piše Carbuzz.
Koenigsegg tvrdi da vozilo zadovoljava ekološke standarde kada se za rad motora koristi etanol druge generacije ili CO2 neutralni metanol - Vulkanol. Pre nego što obnovljivi izvori energije postanu pristupačniji, vozači Gemere mogu koristiti gorivo E85 (mešavina 85 odsto etanola i 15 odsto benzina) ili standardni benzin.
Menadžment kompanije tvrdi da je Gemera prvi automobil u (svojoj) novoj kategoriji. Odlikuje ga zakrivljeno vetrobransko staklo, slično onom na kabini borbenog aviona, skriveni A stubovi, kratko vešanje i veliki bočni otvori za vazduh.
Prednja strana inspirisana je prvim prototipom iz 1996. godine - Koenigsegg CC. Vrata koja se vertikalno podižu ostavljaju putnicima dovoljno prostora za ulazak u ovaj jedinstveni superbrzi četvorosed.
Cena novog Koenigsegg-a još uvek nije poznata, ali je gotovo sigurno da će preći milion evra a možda i dostoći dva miliona po komadu.
(Telegraf.rs/N.N.)