Francuski startap ima rešenje za duga putovanja električnim automobilima

Vozači električnih vozila pričekaće da se prikolica zakači za zadnji deo njihovih automobila, a zatim će iskoristiti dodatne baterije od 60kWh kako bi stigli na svoje odredište

Printscreen: YouTube/Jean-Baptiste Segard

Kupci koji žele da kupe električni automobil mogu se naći pred dilemom da li da plate više za baterije većeg kapaciteta ili da češće pune svoja vozila.

Pariski startap EP Tender veruje da je eliminisao potrebu za ovim izborom između troškova i dometa, uvođenjem prikolica sa baterijama.

- Rešavamo pitanje pravljenja električnih vozila koja će moći da se koriste i za dugačka putovanja - kaže izvršni direktor Žan Batis Segard.

EP Tender je dobio ime po malim čamcima (tender boats) koji opslužuju velike brodove. Kompanija želi da na glavnim putnim rutama postavi stanice za  iznajmljivanje prikolica. Vozači električnih vozila pričekaće da se prikolica zakači za zadnji deo njihovih automobila, a zatim će iskoristiti dodatne baterije od 60kWh kako bi stigli na svoje odredište ili do sledeće prikolice.

Maksimalna cena najma bila bi 34 evra za jednu prikolicu, predviđa kompanija.

Inicijalna ideja EP Tendera je da se u prikolicu ugradi motor sa unutrašnjim sagorevanjem i tako napravi hibrid od električnih automobila. Kompanija trenutno ima 20 takvih prikolica koje koriste njihove mušterije, koje voze električne automobile Renault Zoes ili Kangoo kombije. Pad cena baterija ubedio je kompaniju da promeni prvobitnu ideju.

- Naši klijenti i dalje koriste verziju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali to više ne razvijamo pošto nas više vuče priča sa baterijama. Baterije su mnogo unapređene - kaže za Automotive News Europe inženjer tima Hugo Baset.

Baset kaže da kompanija pregovara sa Renault-om i PSA grupom u Francuskoj da fabrički postave priključke na svoja električna vozila.

Trenutno, mnoga električna vozila nisu prilagođena za vuču, ali EP Tender kaže da će se to promeniti od 2022. godine. Do tada se sve što je potrebno može ugraditi za 600 evra.

Renault je bio pionir u potrazi za rešavanjem problema punjenja za velike razdaljine. Oni su još 2008. godine sarađivali sa izraelskom firmom Better Place na uvođenju zamenljivih baterija u svoja električna vozila, počevši od limuzine Fluence. To, međutim, nije uspelo, a Better Place je ugašen 2013. godine.

Prikolica nosi mnogo manje rizika, tvrdi Baset: - Ne trošimo milione na stanice za zamenu baterija.

Kompanija radi na potencijalnim nedostacima. Na primer, prikolice se redizajniraju tako da budu što aerodinamičnije. One takođe imaju drugi set manjih točkova koji se spuštaju kako bi olakšali vožnju unazad. A kada se ne koriste, prikolice se mogu povezati sa mrežom kako bi se ponovo napunile.

Željena cena za prikolicu je 10.000 evra, a poslovni plan kompanije predviđa da će svoj prvi profit ostvariti 2024. godine sa 60.000 kupaca koji će iznajmljivati 4.150 prikolica.

Video: Sedam miliona Kineza vozi električne bicikle

(Telegraf.rs/V.N.)