Koliko aditivi zaista koriste vašem automobilu?
Danas postoje aditivi gotovo za sve, ali se postavlja pitanje da li su automobilu svi oni potrebni...
Ako je suditi po natpisima koji se mogu pročitati na bocama aditiva za gorivo, oni mogu doneti uštedu na gorivu i do 20 odsto. Koristeći ovo sredstvo, vozač bi lako mogao da povrati novac uložen u njega kroz manja izdvajanja za gorivo. Međutim, koliko zaista ima istine u ovakvim privlačnim tvrdnjama?
Pre svega, valjalo bi naglasiti da su aditivi koji štede gorivo samo jedna od mnogobrojnih vrsta aditiva, a da pored njih postoje i oni za čišćenje sistema goriva, dizni, zaptivanje rupa na rashladnom sistemu.
Danas postoje aditivi za sve. I dok goriva koja sipamo na pumpama već u sebi sadrže određene vrste aditiva, odgovor na pitanje da li je našem automobilu potreban ovakav dodatak, zavisi od brojnih činilaca, navodi Geico.
1. Aditiv za čišćenje sistema goriva
Jedna od najtipičnijih vrsta aditiva, koja služi za otkljanjanje nečistoća i naslaga ugljenika u sistemu goriva, može dovesti do sveukupnog poboljšanja performansi vozila. Ovi proizvodi se reklamiraju i kao sredstva za sprečavanje korozije sistema za gorivo, što je problem koji se može javiti kod određenih tipova vozila, koja troše gorivo sa povišenim nivoom etanola. Ipak, ovakve naslage rđe se veoma retko sreću.
2. Aditiv za čišćenje dizni
Ova posebna vrsta aditiva za čišćenje sistema dovoda goriva otklanja naslage ugljenika koje se talože na diznama, što predstavlja problem koji se negativno odražava na potrošnju goriva. Stvaranje naslaga ugljenika posebno je izraženo kod savremenijih tipova motora, čiji položaj bregaste osovine u glavi motora može dovesti do neželjenih naslaga.
Neki modeli automobila imaju sklonost ka stvaranju naslaga ugljenika. Ukoliko ne vozite automobil dovoljno često po autoputu već ga koristite uglavnom za kraće relacije, motor ne može da se zagreje dovoljno kako bi se sam očistio, te bi u takvoj situaciji aditiv mogao biti od pomoći.
3. Aditiv za uštedu goriva
Iako spadaju među najpopularnije vrste aditiva u uslovima rasta cena goriva, preporučljivo je biti skeptičan prema benefitima koje ova sredstva donose motoru. Ukoliko i prave nekakvu razliku, ona je minimalna.
4. Aditivi za sistem hlađenja
Dok je većina aditiva koji se sipaju u gorivo bezopasna, to istovremeno nije slučaj i sa onima za koje se tvrdi da mogu zapušiti rupe u rashladnom sistemu vozila. Ne samo što će njihovo dejstvo biti privremeno i to prvenstveno kod manjih curenja, već je problem prvenstveno u tome što mogu naneti štetu mehanici vozila. Ukoliko vam barica ispod vašeg vozila otkrije da imate problem sa curenjem rashladne tečnosti, bolje bi bilo da se obratite mehaničaru nego da posežete za ovom vrstom aditiva.
Ukoliko želite da isprobate kako će vaš automobil reagovati na upotrebu aditiva, preporučljivo bi bilo da prethodno pronađete mehaničara od poverenja, kako biste se posavetovali, kao i da poštujete kalendar održavanja vozila preporučen od strane proizvođača.
(Telegraf.rs/T.T.)