Ovih 7 zvukova svog automobila nipošto ne smete da ignorišete!
Naučite kako da slušate ono što vam poručuje vaš četvorotočkaš
Svi dobro znaju kako zvuči nov automobil, ali neki neobični zvuci koje vaše vozilo ispušta mogu predstavljati veliki problem. Zbog toga je veoma važno da, s vremena na vreme, poslušate šta vaš auto pokušava da vam "poruči" i odmah reagujete na njegove signale.
Na ovih 7 zvukova bi trebalo da obratite pažnju i da reagujete na vreme, savetuje Geico.
1) Zvuk novčića u mašini za veš
Ako čujete da nešto zvecka u unutrašnjosti točka na niskim brzinama i prestane kada povećate brzinu, to može biti "mlitava" matica na ratkapni. To znači da vam točak nije dovoljno pritegnut i da treba da odete kod mehaničara što pre.
2) Kočnice škripe, stružu ili krče
Ako čujete škripanje kočnica, vaše kočione pločice bi mogle da budu istrošene i bilo bi dobro da ih zamenite.Ukoliko čujete struganje ili krčanje, odvezite auto kod majstora, jer to može da bude znak da su pločice toliko izlizane da je metal u direktnom kontaktu sa metalom, što može da oslabi efikasnost kočenja.
3) Pucketanje i škljocanje prilikom skretanja
Ako čujete ovaj zvuk prilikom skretanja, ali ne i kada ispravite volan, jedan ili oba homokinetička zgloba na prednjoj osovini vašeg automobila najverovatnije bi trebalo da se zamene.
4) Škripanje koje se ubrzava sa povećanjem brzine
Ako imate auto sa zadnjim pogonom ili pogonom na sva četiri točka i čujete ovaj zvuk, krivac za to bi moglo da bude kardanska osovina, pa bi vaš automobil odmah trebalo da odvezete kod auto-mehaničara.
5) Zavijanje, "cviljenje" ili "pevanje"
Ovo je najčešće znak da su ležajevi u vašem vozilu prestali da rade kako treba. Ako imate auto sa prednjim pogodom i ako se ovi zvuci smenjuju kako skrećete ulevo ili udesno, verovatno su u pitanju prednji ležajevi, dok konstantno zavijanje koje postepeno raste ukazuje na oštećenje zadnjih ležajeva.
Ako imate vozilo sa zadnjim pogonom i cviljenje postaje sve glasnije kako ubrzavate, verovatno vam curi tečnost iz diferencijala, što bi trebalo odmah da popravite odlaskom kod majstora.
6) Ritmičko lupanje, kuckanje ili udaranje ispod haube
Ovi zvukovi mogu da ukazuju na ozbiljan problem sa ventilima, koji bi odmah trebalo proveriti kod auto-mehaničara.
7) "Cviljenje" ispod haube prilikom paljenja i ubrzavanja
Ovaj zvuk može da potiče od istrošenih ili labavih sigurnosnih pojaseva koji pokreću pumpe servo upravljača, kompresora klima uređaja i alternatora. Kod novijih automobila može ukazivati na serpentina pojas, koji pokreće više dodataka odjednom i koji je relativno lako i jeftino popraviti.
(Telegraf.rs/V.T.)