Autopilot najpoznatijeg automobila na struju prevaren najjednostavnijim trikom
"Uz sitne modifikacije znaka za ograničenje brzine uz pomoć nalepnice, bili smo u mogućnosti da izazovemo ciljanu pogrešnu klasifikaciju"
Jedna od najvećih briga u pogledu modernih automobila je mogućnost da budu hakovani. Za razliku od vozila od pre nešto više od decenije, najnoviji automobili i kamioni brzo postaju računari na četiri točka, a Tesla je jedan od glavnih primera. To, međutim, nije nužno dobra stvar…
Nova studija koju su sproveli hakeri u "McAfee Advanced Threat Research" otkriva zabrinjavajuće stvari. Ovi hakeri uspeli su da prevare prvu generaciju Teslinih automobila sa autopilotom i da ubrzavaju od 56km/h do 136 km/h, piše CarBuzz.
To su učinili tako što su prevarili sistem mobilnih kamera "Mobile EyeQ3" radeći nešto veoma jednostavno: promenili su saobraćajni znak za ograničenje brzine uz pomoć malo lepljive trake. Kamera je registrovala znak kao 85 milja na sat (136 km/h), a ne kao 35 (56km/h). Specifična vozila koja su testirali, Tesla Model S i Tesla Model X iz 2016. godine, odmah su povećala brzinu za 80 km/h.
To možete videti u u ovom demonstrativnom videu:
- Krajnji zaključak je da smo uspeli da postignemo prvobitni cilj. Uz sitne modifikacije znaka za ograničenje brzine uz pomoć nalepnice, bili smo u mogućnosti da izazovemo ciljanu pogrešnu klasifikaciju MobilEye kamere na Tesli i iskoristimo to da navedemo vozilo da autonomno ubrzava do 136km/h čitajući znak na kom stoji 56km/h - navedeno je na blogu laboratorije za kibernetičku sigurnost.
- Iz bezbednosnih razloga video demonstracija pokazuje da brzina počinje da raste i TACC (Traffic-Aware Cruise Control) sistem ubrzava ka 136 km/h, ali s obzirom na naše uslove testiranja, aktiviramo kočnice pre nego što dostigne ciljanu brzinu. Vredi napomenuti da je ovo naizgled jedino moguće pri prvoj primeni TACC-a, kada vozač dva puta klikne taster aktivirajući TACC. Ako sistem pogrešno registruje brzinu, autopilot se angažuje 100 odsto vremena.
"McAfee" je takođe potvrdio da je saopštio svoja otkrića i Tesl i MobilEye-u prošle godine. I jedni i dugi su "pokazali interesovanje i bili su zahvalni za istraživanje, ali nisu objavili planove za rešavanje problema na postojećoj platformi".
"Pametna" tehnologija se i dalje primenjuje, a ne uzimaju se u obzir čak i najjednostavnije stvari, koje mogu dovesti do katastrofalnih posledica.
(Telegraf.rs/V.N.)