Drugačiji i20: Zvanično predstavljen novi "mališa" iz Južne Koreje
Kao što je i najavljeno, debitovala je nova, treća generacija Hyundaijevog modela i20, a prvi javni nastup novitet će imati na Salonu automobila u Ženevi
Podmlađivanje game modela namenjenih evropskom tržištu, Hyundai je započeo prošle godine, kada je predstavljen novi i10, a ofanziva se nastavila i u ovoj godini, restilizacijom i30 i predstavljanjem potpuno novog i20.
U odnosu na prethodnika, novi i20 je donekle izmenjenih proporcija, budući da je za 5 milimetara duži, čak 30 mm širi i za 24 milimetara niži. Takođe, povećano je i međuosovinsko rastojanje za 10 mm čime je dobijeno na prostoru za putnike pozadi, a veća je i zapremina prtljažnika, sa ukupno 351 litrom.
Enterijer je sada u skladu sa nedavno predstavljenim modelima ovog proizvođača, što će reći da se na centralnoj konzoli nalazi displej infotejnment sistema dijagonale 8 inča u nižim paketima opreme, odnosno 10,25 inča u višim, a iste dijagonale je i digitalna instrumentacija ispred vozača.
Infotejnment sistem podržava Apple CarPlay i Android Auto, a tu je i Hyundaijev Blue Link sistem koji na nekim tržištima omogućava besplatnu petogodišnju pretplatu na TomTom informacije o saobraćaju u realnom vremenu. U najvišem paketu, tu je i Bose audio sistem sa sedam zvučnika.
Pogonske jedinice ponuđene u novom i20, pored osnovnog 1,2-litarskog MPI motora od 84 KS, jesu 1,0-litarski T-GDI agregat u verziji od 100, odnosno 120 konjskih snaga. Kod snažnijeg modela, tzv. mild-hybrid sistem od 48 volti stiže serijski, dok se kod slabije jedinice može opciono doplatiti.
Kod atmosferskog 1.2 MPI, isporučuje se 5-stepena manuelna transmisija, dok se uz 1.0 T-GDI motor dobija 6-stepeni manuelni menjač ili 7-stepeni DCT sa dvostrukim kvačilom. Tu je i novi 6-stepeni robotizovani IMT menjač (Intellitent Manual Transmission) za verzije sa 48-voltnim sistemom.
(Telegraf.rs/TopSpeed)