Oldtajmeri na seoski način: Traktori tridesetogodišnjaci krstare srpskim putevima
"Najveći problem može se stvoriti tokom noćne vožnje kad se neki traktori zbog neispravne signalizacije uopšte ne vide na putevima, vozači ih sustignu, kasno ih vide i zato često zna doći do saobraćajnih udesa"
Toplo vreme na seoske puteve već je izmamilo traktore i druge poljoprivredne mašine. Godina njihove proizvodnje kod većine vlasnika poprilično je diskutabilna jer skoro svi, isti traktor voze i po nekoliko decenija, a to itekako može da utiče na bezbednost u saobraćaju.
- Najveći problem može se stvoriti tokom noćne vožnje kad se neki traktori zbog neispravne signalizacije uopšte ne vide na putevima, vozači ih sustignu, kasno ih vide i zato često zna doći do saobraćajnih udesa - priča Radisav Racković.
Iako se trude da svoje mašine održavaju u ispravnom stanju, česti kvarovi su neizbežni i vlasnici se snalaze na različite načine. Branislav Žižović iz Leušića ima najmlađi traktor u selu, ali i on je star skoro 30 godina.
- Najbitnije je da traktor ima dobre kočnice i ispravnu signalizaciju, o tome najviše vodimo računa. Ni ja, ali ni moje komšije nikad sa traktorom ne idemo do grada, već samo do njiva koje su udaljene maksimalno dva kilometra od naših kuća. Ne igramo se sa bezbednošću u saobraćaju i zato vodimo računa o svim detaljima”, kaže za RINU Dragoslav, koji je više vremena proveo za traktorskim nego za volanom na automobilu.
Svakako, muka i jednih i drugih vozača jeste zastarelost ovih poljoprivrednih mašina. Cena novih traktora ponekad se meri i desetinama hiljada evra i zato možda jedino rešenje jesu subvencije koje država daje za kupovinu novih traktora, jer nekoliko poljoprivrednika suvoborksog kraja upravo na ovaj način je obnovilo svoj vozni park.
(Telegraf.rs/RINU)