Novi Jaguar F-Type i dalje je opaka "mačka", samo što sada nešto nežnije prede

Za tu cenu treba biti prilično zagriženi ljubitelj da biste kupili četvorocilindrični Jaguar, umesto Corvette C8 ili Toyote Supre...

Foto: Jaguar

Novi Jaguar F-Type R za 2021. godinu, uz promene u izgledu, dobio je više snage pa sada ima čak - 575 konja. Ima i opciju tihog starta, na čemu će budućim vlasnicima njihove komšije biti veoma zahvalne.

Najjeftiniji F-Type kupe košta 62.625 dolara, ali kupci nisu uvek racionalni (jer da jesu, Honda bi prodavala pet miliona Akorda godišnje). Za tu cenu treba da budete prilično zagriženi ljubitelj da biste kupili četvorocilindrični Jaguar, umesto modela Chevrolet Corvette C8 ili Toyota Supra.

Snažniji verzije F-Type suočavaju se sa istim problemom. R model sa V8 motorom rival je Porschea 911, a da ne spominjemo Ford Mustang Shelby GT500 od 760KS. Dok se V6 R-Dynamic sa 380 KS takmiči se sa... nismo baš sigurni sa čim.

Više moći, manje buke

Jaguar F-Type R je dobio još neke, uglavnom neznatne, novitete. Tu je novi ekran od 12,3 inča na instrument tabli. Estetski, i F-Type kupe i kabriolet zadržali su čist, lep oblik karoserije, kod koga se ne može mnogo toga promeniti a da se, pri tom, ne pokvari.

Foto: Jaguar

Prednji kraj je "presečen" uskim, horizontalnim LED farovima koji su sa boka zaštićeni većom rešetkom i haubom sa preusmerenim otvorima za vazduh.

Mehaničke nadgradnje su, takođe, suptilne, pri čemu R model dobija najviše pažnje. Nadogradnja od 25 KS na 575 KS, znači da R odgovara proizvodnji starog SVR-a, koji se više ne proizvodi. Jaguar je, takođe, vešanje i upravljanje učinio još preciznijim.

Foto: Jaguar

Novo zadnje vešanje i ležajevi točkova povećavaju nagib točkova i pomažu u boljoj kontroli kontakta guma sa podlogom. Gume Pirelli P Zero sada su šire za 10mm, i napred i pozadi. Sa standardnim pogonom na sva četiri točka i ZF automatskim menjačem sa osam brzina, F-Type R kupe bi trebalo da od 0 do 60 milja na sat (97km/h) ubrzava za 3,1 sekundu, što je brže od poslednjeg koji je testiran.

Novi izduvni sistem modela F-Type R kupea čini njegov V8 motor dosta manje bučnim. Postoji čak i opcija tihog starta, tako da sada možete da pokrenete auto, bez straha da ćete zbog toga izazvati gnev vaših komšija, piše CarAndDriver.

Ukroćena mačka

Četvorocilindrični F-Type, pod oznakom P300, nije opremljen opcijom tihog starta. Kod ovog modela, Jaguar emituje dodatni zvuk motora kroz stereo zvučnike. Inženjeri britanske kompanije snimili su zvuk motora od 300KS i pojačali ga, pa vlasnici "jeftinog" P300 imaju njegov zvuk koji dopire iz zvučnika.

Foto: Jaguar

Inače, ovaj model predstavalja prijatno iznenađenje, budući da je "razumno brz" i približno 450kg lakši od R modela. Jaguar kaže da je P300, u stvari, nešto brži od starijeg modela V6 sa 340 KS (koji nosi oznaku P340) sa manuelnim menjačem. Model P340 je, takođe, veoma dobar. Svi V6 modeli sada imaju snagu od 380KS i dolaze sa standardnim pogonom na sva četiri točka.

Foto: Jaguar

(Telegraf.rs/B.K.)