Gigantski displej na dodir od 38 inča nagoveštava auto trendove koji dolaze
Digitalni displeji postaju sve zastupljeniji i zauzimaju sve više prostora u enterijerima novih automobila, najnoviji primer tog trenda je Cadillac Escalade za 2021. godinu
Od kada je proizvođač električnih automobila Tesla popularizovao ideju pretvaranja komandne table automobila u gigantski ekran na dodir, ovakvi digitalni displeji postaju sve zastupljeniji u enterijerima novih modela vozila, a uz to zauzimaju i sve više prostora. Proizvođači prilagođavaju veličinu, oblik i lokaciju ovih ekrana kako bi svoju ponudu diferencirali od konkurencije, a najnoviji primer u prihvatanju ovog trenda je Cadillac Escalade za 2021. godinu.
Kada je američki proizvođač u decembru prošle godine objavio nekoliko fotografija unutrašnjosti svog novog robusnog terenca, mnogima je zapao za oko i podatak da će komandni displej imati dijagonalu od čitavih 38 inča.
Da ekran dijagonale od gotovo jednog metra dužine deluje preambiciozno, ispostavilo je kao opravdana sumnja, kada je Cadillac objavio novu seriju fotografija i dodatno pojasnio koncept komandne table terenca Escalade.
Naime, zaobljeni stakleni paneli, postavljeni jedan iza drugog, predstavljaju instrument tablu, smeštenu u zaleđu volana, a ujedno i komandnu tablu vozila kroz proširenje ka sredini kabine, tako da u zbiru daju površinu ekrana čija je dijagonala 38 inča.
Za vozača svakako najbitniji ekran jeste onaj smešten odmah iza volana koji prikazuje brzinu kretanja, obrtaje motora, stanje goriva, a koji kod modela Escalade meri 14,2 inča u dijagonali. Pored tih osnovnih funkcija, ovaj pametni ekran može da se podešava i prilagođava, pa tako vozač može da izabere da prati mapu puta ispred sebe, „noćni režim“ u kojem se aktivira infracrvena kamera, kao i uvećan prikaz putanje kretanja na kameri uživo.
U pozadini ovog ekrana koji ima ulogu instrument table, a sa njegove leve strane, smešten je manji, 7,2 inča po dijagonali dug displej na kojem se očitavaju informacije o prosečnoj potrošnji goriva tokom puta, preostaloj raspoloživoj kilometraži za prelaženje, temperaturi vazduha.
Desno od instrument table, takođe u njenoj pozadini, smešten je i najveći, „infotainment“ displej, dijagonale 16,9 inča. Izuzimajući unikatni dizajn, koji uključuje zaobljeni OLED ekran kao deo trodelne displej strukture, u osnovi, ovo je uobičajena komandna tabla osetljiva na dodir, koja vozaču pruža mogućnost odabira različitih medija, informacija ili podešavanja.
Sa jedne strane, proizvođači automobila se utrkuju u tome ko će postaviti veći i medijskim sadržajima bogatiji displej u kabinu vozila, te tako kineski proizvođač električnih vozila „Byton“ kupcima obećava displej pogodan za gledanje filmova, konferencijske pozive, kao i Power Point prezentacije, što predstavlja isplativ biznis jer se kupcima automobila nude i različite usluge koje se posredstvom tih ekrana isporučuju, sa druge strane otvara se pitanje bezbednosti putnika u vozilu dok su ti uređaji aktivirani, navodi The Verge.
Postoji opšta zabrinutost u vezi sa tim koliko ovo povećava mentalnu opterećenost vozača. Međutim, kako je Escalade postao pun ekrana, izgleda da je suvišno pitati se i dalje da li je ovo budućnost enterijera u automobilima. Umesto toga, mogla bi da se postave pitanja proizvođačima automobila, na koji način ograničavaju odvraćanje pažnje i da li se i čega odričemo da bi komandne table na automobilima bile pretvorene u džinovske „smartphone“ uređaje.
(Telegraf.rs/T.T.)