Kragujevački FIAT staje zbog koronavirusa?

Zatvorene fabrike automobilskih komponenti u Kini ugrožavaju Fijatovu globalnu proizvodnju

Da se nije desila dramatična epozoda sa koronavirusom, verovatno nikada ne bismo stekli potpunu sliku o tome u kojoj meri veliki svetski brendovi i proizvođači suštinski zavise od komponenti koje se proizvode u Kini.

Iz agencijskih vesti informisani smo da je zbog kontrolisanja širenja virusa gotovo celokupna Kina u karantinu, a većina fabrika je privremeno obustavila proizvodnju. Među njima su i mnogobrojni veliki proizvođači automobilskih komponenti.

Foto: Telegraf

Majk Menli, izvršni direktor grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA), prvi se oglasio na tu temu, upozoravajući da FCA ima sve "tanje" lagere velikog broja komponeti.

Ukoliko kineske fabrike, najkasnije za dve nedelje, ne započnu proizvodnju komponenti, FCA će biti prinuđen da zaustavi jedan ili više najvećih proizvodnih pogona u Evropi. Imajući u vidu da je FCA Srbija jedan od njihovih najvećih pogona na starom kontinetu, za očekivati je da i fabrika u Kragujevcu pretrpi posledice ove krize.

To, međutim, i nije novost koja će posebno pogoditi FCA Srbija, budući da su samo tokom protekle godine radnici u Kragujevcu imali više od 130 dana plaćenog odsustva ne računajući godišnje odmore i praznike.

Znajući da i mnogi drugi veliki proizvođači još uvek kriju ovaj problem, za očekivati je da i automobilska industrija u Evropi postane žrtva koronavirusa.

Foto: Telegraf

(Telegraf.rs/Vrele gume)