Najpopularniji VW motor kao jedan od glavnih eko aduta Golfa: Dizel - čist k'o suza!

TDI se danas predstavlja kao jedan od glavnih eko aduta Golfa "osmice", a njegovo najnovije izdanje zadovoljava Euro 6d norme i deo je aktuelne VW game motora

Foto: volkswagen-newsroom.com

U vreme kada se brojni proizvođači automobila utrkuju ko će da "izbaci" ekonomičniji hibrid ili električni automobil veće snage i autonomije, dizel motori postaju prilično anatemisani pogonski agregati.

Tako su, na primer, nemački gradovi Hamburg, Berlin, Štutgart i Darmštat već uveli zabranu za određene vrste dizela koji emituju velike količine azotnih oksida, kao i kazne za njeno kršenje. Međutim, jedan od najpoznatijih dizela u istoriji automobilizma - legendarni Volkswagenov TDI, u vreme kada VW sprema čitavu gamu električnih vozila, uopšte ne razmišlja o penzionisanju.

Naprotiv, TDI se danas predstavlja kao jedan od glavnih eko aduta Golfa "osmice". Njegovo najnovije izdanje nosi oznaku EA288, zadovoljava Euro 6d norme i deo je aktuelne game motora u ponudi najvećeg nemačkog proizvođača.

Motor ima unapređen sistem tretiranja izduvnih gasova, kod koga se filtriranje izduvnih gasova odvija kroz tri sistema. Dva primenjuju tehnologiju koju VW zove Twin-Dosing, a zasniva se na SCR katalizatorima selektivne redukcije sa "Ad Blue" rastvorom uree u vodi. Kako tvrde u Volkswagenu, ovaj sistem doprinosi redukciji NOx čestica čak i do 80 odsto.

(Telegraf.rs)