Koliko brzina utiče na smrtni ishod u saobraćajnim nesrećama?
Kao drugi važan uzrok saobraćajnih nesreća na auto-putevima navodi se neodržavanje razmaka između vozila
Broj poginulih veći je na deonicama na kojima nema ograničenja brzine, a to su delovi auto-puteva koji u Nemačkoj čine 70 odsto ukupne mreže tih saobraćajnica.
U toj zemlji vode se napredna istraživanja saobraćaja, a Državni zavod za statistiku je objavio podatke o tome koliko brzina neprilagođena uslovima na putu zaista utiče na saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom.
Zavod je pažljivo analizirao podatke svih službi koje su uključene u analizu saobraćajnih nesreća i došao je do sledećih saznanja:
- na delovima auto-puteva na kojima nema ograničenja brzine smrtno je stradalo 135 ljudi (od ukupno 301 poginulog) zbog brzine neprilagođene uslovima na putu (45 odsto),
- na deonicama gde postoji ograničenje brzine, poginula je 61 osoba od ukupno 123 žrtve (50 odsto).
Broj poginulih veći je na deonicama na kojima nema ograničenja brzine, ali ti delovi auto-puteva čine ukupno 70 odsto ukupne putne mreže, pa se ne može izvesti statistički zaključak o njihovoj većoj opasnosti.
Nemački Zavod za statistiku, kao drugi važan uzrok saobraćajnih nesreća na auto-putevima navodi neodržavanje razmaka između vozila. Podaci se odnose na statistiku za 2018. godinu.
(Telegraf.rs/AutoPress)