Golf GTI: Stiže novi model kultnog "uličnog trkača"
Ispod haube se nalazi dorađena verzija Volkswagenovog dvolitarskog benzinskog motora sa turbo punjačem, koja proizvodi 242KS u standardnoj GTI i oko 287KS u Clubsport verziji
Prošle nedelje smo saznali da će novi Volkswagen Golf GTI debitovati na sajmu automobila u Ženevi, u martu ove godine, a Instagramu je zatim osvanula fotografija ovog modela.
Većina stilskih promena na automobilu su predvidive. U poređenju sa regulrnim Golfom, GTI model ima duple izduvne cevi, zadnji difuzor i veće aluminijumske felne, što mu daje sportski izgled. Tu je i istaknuti zadnji spojler, kojga nema na "običnom" modelu. To znači da, najverovanije, možemo očekivati i Clubsport ili TCI verziju.
Prednja svetla su napravljena sa uskim LED matricama sa 4 "oka". Ovaj model ima integrisana svetla za maglu, ali budući vozači mogu da odaberu i IQ. Light koji predstavlja LED matrična svetla sa dinamičkim upravljanjem snopom dugog svetla, koje automatski prilagođavaju raspodelu svetla na putu.
Ispod haube se nalazi dorađena verzija Volkswagenovog dvolitarskog benzinskog motora sa turbo punjačem, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem ili sedmostepenim menjačem sa duplim kvačilom. Motor će proizvoditi oko 242KS u standardnoj GTI verziji i oko 287KS u Clubsport verziji. Zahvaljujući povećanom obrtnom momentu, očekuje se da će novi Golf GTI Clubsport od 0-100km/h stizati za manje od 6 sekundi.
Unutrašnjost Golfa i digitalni kokpit
Digitalni kokpit se sastoji od velikog ekrana od 10 inča (25,4 cm) koji pored klasičnih sadržaja nudi i mogućnost da vam celokupnu površinu kokpita zauzme navigaciona mapa. Tu je i ekran infotejnment sistema od 8,25 inča (20,9cm), osetljiv na dodir. Naravno, kada postavite svoj Volkswagen ID i registrujete se, možete na površini ekrana navigacionog sistema da držite fotografije i druge omiljene funkcije. Brojne prekidače, dugmad i tastere zamenili su ekrani sa intuitivnim upravljanjem na dodir.
Da bi pogled vozača uvek bio usmeren na put, Golf GTI je opremljen takozvanim "Head Up" displejem. Vetrobransko staklo postaje ekran za projekciju bitnih informacija, lako je čitljiv i može se isključiti kad više nije potreban.
Tu je i opcija "We conect plus", kojom se upravlja govornom komandom. Vozač glasom može da kontroliše radio, telefon, klimu i navigaciju u svom automobilu. GTI-u se može dodati i suptilno osvetljenje unutrašnjosti automobila, koje je dostupno u 10 nijansi.
Novi Golf predstavlja i IQ drive
Golf je unapređen i Car2x tehnologijom pomoću koje se, putem WLAN konekcije, obavlja komunikacija između vozila. Poenta te opcije je da vozač bude upoznat sa mogućim zastojima na putu, da upozori vozača na moguće lokalne opasne tačke, itd. Tu je i ACC sistem, pomoću koga automatski tempomat vozaču pomaže da održi brzinu, ali i udaljenost od vozila koje se nalazi ispred njega, piše CarBuzz.
Nakon predstavljanja Golfa GTI na Salonu automobila u Ženevi, na ovogodišnjem Festivalu brzine u Gudvudu, u Velikoj Britaniji, biće prikazan novi Golf G. Očekuje se da će u standardnoj verziji imati najmanje 300KS i oko 350KS kod R Plus modela.
(Telegraf.rs/K.B.)