Japanski sportista sa najsnažnijim trocilindrašem na svetu: Toyota Yaris GR, "zverčica" od 260KS
Toyota je napokon i zvanično predstavila ultimativnu verziju svog modela Yaris, inspirisanu WRC šampionatom, kojeg pokreće 1,6-litarski trocilindarski motor od čak 260 konjskih snaga
Prvobitno planirana da debituje sredinom novembra na poslednjem reliju sezone, u Australiji, Toyota Yaris GR je usled otkazivanja takmičenja zbog velikih požara, ipak sačekala 2020. godinu i Tokyo Auto Salon kako bi se zvanično predstavila svetskoj javnosti.
Već neko vreme najavljivan, Yaris GR je „karika“ koja povezuje serijske Toyotine modele, pre svega Yaris, i WRC šampionat u kojem je ove sezone Ott Tanak, fabrički vozač Toyota Gazoo Racing osvojio šampionsku titulu vozeći Yaris WRC.
Pored agresivnog vizuelnog nastupa, koji podrazumeva široke blatobrane, veliki pravougaoni gril napred, difuzor vazduha pozadi i dve izduvne cevi, pri čemu je dobar deo delova karoserije od aluminijuma, a krov od ugljeničnih vlakana, Yaris GR se itekako može pohvaliti svojim pogonskim sistemom.
Naime, ispod haube se nalazi 1,6-litarski trocilindarski turbo benzinac, koji raspolaže sa čak 260 konjskih snaga i 360 Nm obrtnog momenta što ga čini najsnažnijim serijskim trocilindrašem na svetu, snažnijim čak i od BMW-ovog 1,5-litarskog motora u i8!
I to nije sve, jer se za prenos snage od 6-stepenog manuelnog menjača na podlogu brine 4x4 pogon, pozajmljen od RAV4 i prilagođen Yarisu, koji omogućava čak do 100% rasporeda snage na prednju ili zadnju osovinu. U Normal modu, raspored iznosi 60:40, Sport režim nudi 30:70 dok Track fabrički daje 50:50 raspored.
Da je Yaris GR zaista ultimativna mašina, govori i podatak da je kupcima dostupan i tzv. Circuit Pack koji podrazumeva Torsen mehaničke „šper“ diferencijale napred i nazad, kao i Michelin Pilot Sport 4S pneumatike 225/40 R18, umesto serijskih Dunlop SP Sport MAXX 050.
Što se samih performansi tiče, one su, očekivano, veoma impresivne te sprint do 100km/h iznosi manje od 5,5 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 230 km/h. Naročito je interesantan podatak o masi od svega 1280 kilograma što čini da Yaris GR ima bolji odnos snage i mase nego li Golf GTI ili Golf R, Megane RS, Hyundai i30N, pa čak i Subaru WRX STI!
Cena vozila još nije saopštena, ali se očekuje da će na evropskom tržištu biti u rasponu od 30 do 40 hiljada evra.
(Telegraf.rs/TopSpeed)