Još nije vreme za samovozeće automobile: Proizvođač pod istragom zbog serije fatalnih nesreća
Debata o bezbednosti automatskog sistema za upravljanje električnih automobila Tesla u SAD ne prestaje posle poslednje nesreće sa smrtnim ishodom
Poslednjih dana 2019. godine dogodile su se dve fatalne saobraćajne nesreće u kojima su učestvovali električni automobili Tesla. U nesreći, koja se dogodila 29. decembra u Kaliforniji, automobilom je upravljao autopilot.
U policijskom izveštaju se navodi da je Model S najpre napustio svoju kolovoznu traku. Krećući se neprilagođenom brzinom prošao je "kroz crveno" i na raskrsnici udario u Hondu Sivik.
Vozač Honde i njegova supruga izgubili su život, dok su putnici u Tesli prošli sa lakšim povredama. Posle nesreće niko nije uhapšen, ali je angažovan poseban tim koji istražuje tragediju.
Vozilo koje je izazvalo nesreću je detaljno pregledano, ali je istraga proširena na još 13 automobila istog proizvođača. Sumnja se da su sva ta vozila u kobnim trenucima navođena automatskim sistemom za upravljanje.
Još jedna tragedija se dogodila u Indijani, istog dana kada i nesreća u Kaliforniji. U sudaru Tesle sa vatrogasnim vozilom teško je povređen vozač, a njegova supruga je preminula od zadobijenih povreda.
Vozač je istražiteljima potvrdio da je često koristio autopilot, ali nije mogao da se seti da li je u trenucima nesreće sistem bio aktiviran.
Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja se još uvek se ne oglašava povodom najnovijih tragedija. Ipak, nema sumnje da se nešto čudno događa sa autopilotom. Možda je sistem neispravan ili ga vozači zloupotrebljavaju, piše Carbuzz.
Tesla je autopilota u svojim automobilima u dokumentima opisao kao sistem koji olakšava posao vozaču. To se, međutim, odnosi na kretanje unutar kolovozne trake, pomoć pri održavanju optimalne brzine, parkiranju i prestrojavanju.
Nedavno je vozač Tesle 3 udario u policijski automobil. Pogrešno je procenio da će autopilot sprečiti udes prilikom parkiranja.
(Telegraf.rs/N.N.)