Decenija rekorda: 11 fantastičnih automobila koji su dokazali da granice ne postoje

Brzinski rekordi su tokom protekle decenije padali na kružnim stazama, ali i u direktnim obračunima najboljih automobila na svetu

1. Bugatti Veyron Super Sport

Džejms Mej je u julu 2010. godine na stazi Era-Lezijen testirao do krajnjih granica najnoviji model Veyrona. Top Gear je prethodno objavio priču o tome kako ovaj automobil dostigao maksimalnu brzinu od neverovatnih 417 km/h. Malo kasnije, Bugatijev test vozač je sa istim vozilom uspeo da premaši neverovatnih 430 km/h. Bugati je zvanično postao najbrži automobil na svetu, ali brzo je izgubio titulu.

2. Hennessey Venom GT

Amerikanci su govorili da se radi o najbržem četvorotočkašu, ali njihova tvrdnja dugo je osporavana. Možda zato što se prodaje kao modifikovani Lotus Elise, a možda i zbog toga što njegova brzina testirana samo jednom. Bugatiju ide u prilog i to što je napravljeno mnogo manje modela Venoma od Veyrona.

Uprkos osporavanju, brojke su neumoljive. Godine 2014. je na stazi bivšeg Svemirskog centra "Kenedi" dostigao brzinu od 434,5 km/h.

3. Koenigsegg Agera RS

Rekord je ponovo oboren 2015. godine. Bugatti nije uspeo da sa Chironom probije limite, pa je Koenigsegg sa svojim poslednjim izdanjem od 1340 konjskih snaga postavio rekord na zatvorenom putu u Nevadi. Vozač Niklas Lildža je dostigao prosečnu brzinu od 445,7 km/h, a u jednom trenutku brzinomer je pokazao neverovatnih 458,6km/h. Ipak, imao je malu pomoć vetra.

4. Bugatti Chiron Super Sport 300+

Godina 2019. ostaće upamćena po tome što je jedan automobil uspeo da probije brzinsku barijeru od 300 milja na čas. Reč je o Bugattiju Chiron Super Sport 300+. Vozio ga je šampion Le Mana Endi Valas. Na stazi gde je prethodno oborio rekord sa Meklarenom, Chiron je dostigao 482, 8 km/h. Ipak, već tada se znalo da Chiron neće dugo ostati rekorder.

5. Porsche 918 Spyder - 6 minuta i 57 sekundi na kružnoj stazi

Priče o najvećim postignutim brzinama polako ali sigurno padale su u senku rezultata postignutim na kružnim stazama. Porsche Spyder 918 je prvi putnički automobil koji je na stazi u Nirburgringu obišao krug za manje od sedam minuta.

6. Nio EP9 - 6 minuta i 45 sekundi na kružnoj stazi

U maju 2017. godine, niotkuda se pojavio električni model iz Kine. Za volanom je bio škotski vozač Piter Dambrek. On je sa električnim vozilom probio granice koje benzinci nisu uspeli, piše Top Gear.

7. Lamborghini Aventador SVJ - 6 minuta i 44 sekundi

Lamborghinije već obarao rekorde na kružnim stazama. Pamti se rezultat modela Huracan Performante početkom 2017. godine od 6 minuta i 52 sekunde. Aventador je sa boljim aerodinamičnim rešenjima uspeo da vrati rekord u svoje vlasništvo tokom jula 2018. godine.

8. Porsche 911 GT2 RS MR - 6 minuta i 40 sekundi

Modifikovana verzija Poršea GT2 RS uspela je da spusti rekordno vreme na kružnoj stazi ispod 6 minuta i 40 sekundi. Činjenica da se može kupiti sa svim specifikacijama modela koji je 25 . oktobra 2018. godine oborio rekord, ukazivala je da se radi o najboljem putničkom automobilu u tom trenutku.

9. Porše 911 Hibrid Evo - 5 minuta i 19 sekundi

Reč je o verziji napravljenoj za trku na Le Manu. Pre nego što je oboren rekord, izvrešene su potrebne modifikacije kako bi Porsche izgledao kao putnički auto. Timo Bernard je u junu 2019. godine oborio rekord Stefana Beloga iz 1983. za 52 sekunde.

10. VW ID.R  - Rekordi na Gudvudu, Pajks piku i Nirburgringu

Ovaj Folksvagenov električni model zauvek je promenio reputaciju fabrike koja se proslavila pravljenjem benzinaca i dizelaša. Postavio je rekord na Gudvud festivalu, uzeo krunu na Pajks Piku, a u Nirburgringu i zvanično zaslužio titulu najbržeg električnog automobila na svetu.

11. Koenigsegg Regera - od nule do 400 km/h i nazad za 31,49 sekundi

Rezultat testa ovog autoobila zaista deluje impresivno. Moćnom Chironu je za isti poduhvat bilo neophodno 41,96 sekundi. Koenigsegg je i te kako konkurentan kada je reč o brzinskim okršajima.

(N.N.)