Šta mislite, koja je cena najskupljeg polovnjaka u Srbiji?
Uprkos svom luksuzu i sofisticiranosti dobro snalazi i van asfalta...
Postoje mnogi luksuzni, skupi i brzi SUV-ovi. Međutim, kada jedan SUV na njušci nosi logo marke Bentley, znamo da je reč o posebnom automobilu.
Bentley se ne viđa svaki dan, a naročito ne ovaj model - Bentayga. Jedan primerak se našao u oglasima na sajtu Polovniautomobili.com. O kakvom je vozilu reč govori i njegova cena - oko 225.000 evra.
Reč je o verziji sa V8 motorom od 4.0 litra. Možda nekome ovolika radna zapremina ne deluje dovoljno impresivno, ali tu su i dva turbopunjača koji obezbeđuju maksimalnu snagu od 550KS, uz maksimalni obrtni moment od 770Nm dostupan u širokom rasponu od 1.960 do 4.500 o/min.
Do 100km/h iz mesta može da ubrza za samo 4,5 sekundi i da nastavi do 290km/h. Ovo su više nego pristojne performanse i za klasičan sportski kupe, tako da vlasnik ove ogromne krstarice za sve terene ne mora nikome da se sklanja iz leve trake. Pritom treba imati u vidu da je Bentayga teška oko 2.400 kg.
Inače, dužine je 514cm, širine 200cm i visine 174cm, što znači da je reč o automobilu impresivne pojave i zanimljivih proporcija.
Primerak iz oglasa je naročito atraktivan zbog kombinacije bele boje i paketa koji brojne hromirane detalje, uključujući i masku hladnjaka, "farba" u crno, a donosi i elemente od ugljeničnih vlakana.
Zatamnjena stakla i mnoštvo crnih detalja, uz specifičan dizajn felni odlično "leže" na beloj boji. Na prelepim dvobojnim felnama od 21 inča nalaze se gume dimenzija 285/45 R21.
Materijali u kabini, kvalitet izrade i posvećenost detaljima u potpunosti su u skladu sa imidžom marke Bentley. Podrazumeva se da je tu obilje opreme, uključujući razne bezbednosne sisteme i sisteme za pomoć pri vožnji.
Nema svrhe nabrajati. Ako ste automobilski entuzijasta onda znate šta možete da očekujete u automobilu ove klase. Ako niste entuzijasta, verujte nam na reč da ima sve što vam treba, pa i mnogo, mnogo više.
Bentayga se uprkos svom luksuzu i sofisticiranosti dobro snalazi i van asfalta. Uostalom, konstruktori su u startu znali da će veliki broj kupaca biti iz bogatih zemalja sa ekstremnim vremenskim uslovima, kao što su npr. Saudijska Arabija, UAE, Rusija...
Vozaču su na raspolaganju razne vrste podešavanja parametara vožnje, od udobnosti, preko podešavanja visine, do posebnih modova za vožnju po npr. blatu ili snegu.
Dakle, uprkos velikim dimenzijama i masi, Bentayga se na putu i u krivinama ponaša vrlo poslušno, mnogi auto-časopisi kažu čak i sportski, udobna je kao limuzina vrhunske klase, a bez straha može da siđe sa asfalta. Šta više tražiti od jednog automobila?
Inače, iako je Bentley "egzotična" marka, vlasnici ne moraju da putuju u inostranstvo kako bi našli kvalitetan i proveren servis, pošto u Beogradu postoji ovlašćeni servis. Podsetimo se da je Bentley deo VW grupacije od 1998. godine. U istoj grupaciji su i Bugatti, Lamborghini i Porsche.
Stoga Bentayga deli nešto od mehanike i tehnologije sa automobilima gore pomenutih marki. Ne kažemo da je to loše. Uostalom, malo ko se žali npr. na Audi Q7 ili Porsche Cayenne.
Obično svaka želja za kritikama zbog "srodstva" sa jeftinijim SUV-ovima VW grupacije nestane kada se sedne u Bentaygu i zatvore vrata. Enterijer ove jahte na točkovima je ipak nešto posebno.
Malo istorije
Bentayga je krenula u prodaju 2016. godine, kada je dostupna bila samo verzija sa W12 motorom. Ova zver sa preko 600KS u startu je pokazala malobrojnoj konkurenciji da ne ostavlja prostor za greške.
Od 2017. u ponudi se našao i dizelaš, koji nipošto ne dozvoljava da ga neko potcenjuje zbog vrste goriva - 435KS u rasponu od 3.750 do 5.000 o/min i brutalnih 900 Nm obrtnog momenta od izuzetno niskih 1.000 o/min do 3.250 o/min.
Ukoliko vam ove brojke ne znače mnogo, recimo samo da dizelaš do 100km/h ubrzava za 4,8 sekunde i razvija 270 km/h.
"Naša" V8 verzija stiže 2018, praćena plug-in hibridom. Tako su pokrivene sve vrste pogona osim čisto električnog, mada s obzirom na aktuelni trend, nije nerealno očekivati da će se pojaviti i Bentayga koja se puni isključivo preko utičnice.
(Telegraf.rs/Polovni automobili)