Fordovi radnici progovorili o neispravnim menjačima: "Ruke su nam prljave, osećamo se užasno"

Dizajn je do te mere neuspešan da može da izazove potpuni gubitak snage tokom vožnje, i to na auto-putu pri visokim brzinama

"Znali smo njihovu tajnu i ništa nismo preduzeli povodom toga", potvrdilo je sedmoro zaposlenih u Fordu, koji su radili na razvoju i pokretanju modela automobila Fiesta i Focus. Naime, pojedini modeli automobila sa neispravnim menjačima su prodati kupcima, bez ikakve šanse da se takvi menjači uopšte mogu i popraviti.

"Ruke su nam prljave. Osećamo se užasno", rekao je jedan od inženjera, koji je želeo da ostane anoniman, i koji je odigrao ključnu ulogu u sklapanju i proveri spornih automobila.

Upitan da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka, da su pojedini menjači neispravni, zaposleni u Fordu je potvrdio da su "vozila bila ispravna kada su im doneli na testiranje, ali su tokom probne vožnje i na hiljade pređenih kilometara bili svesni da nešto nije u redu."

Inženjer je rekao: "Rečeno nam je: 'Ništa ne proveravajte.' Dobili smo čudna naređenja. Nakon toga, ako postavljate pitanja, optuženi ste za pobunu. Neke kolege su čak i pokušale nešto da urade, ali bezuspešno, a većini su ruke su bile vezane. Ipak, bili smo svesni da će takvi menjači izazvati mehaničku katastrofu."

Foto: Dragan Romčević

Mislio je na DPS-6 menjač sa dvostrukim "PowerShift" kvačilom, koji je korišćen u dva miliona automobila Focus i Fiesta, prodatih ove decenije, što je predmet masovnih parnica i savezne krivične istrage za prevaru, , prenosi Yahoo News.

Najveći problem sa DPS-6 jedinicom je što je Ford prodavao automobile sa ovim šestostepenim DCT-om, "uprkos tome što je znao da menjač ne može da se popravi".

Ford je bio svestan do koje mere je DPS-6 loš, još od 2011. Dizajn je do te mere neuspešan da može da izazove potpuni gubitak snage tokom vožnje, i to na auto-putu pri visokim brzinama.

U julu 2018, porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku, koji je optužio Ford da mu je "na prevaru prodao Focus sa DPS-6, uprkos tome što je znao da ne može da se popravi". Drugim rečima, Ford Motor Company je lagao kupca.

(M.D.)